به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز شنبه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: بر اساس تدابیری که برای کنترل سیلاب در این شهرستان بکار گرفته شده است، مسیرهای خطرساز سیلاب در حوضه رودخانه «ساروق» شامل 3 پهنه شهر تکاب، روستای «قراقیه» و رودخانه ساروق تعیین و اقدامات لازم برای کاهش خسارت ها و هدایت مسیر سیل در این پهنه ها انجام شد.
وی با بیان اینکه پهنه بندی مسیرها به منظور کنترل سیلاب و اقدام سریع در زمان وقوع حادثه انجام شده است، گفت: علاوه بر استقرار ماشین آلات و تجهیزات لازم، سه اکیپ امدادی و خدماتی با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، پلیس راه، راهداری و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران تکاب نیز در سه پهنه سیلابی رودخانه حاجی بابا و شهر تکاب، قراقیه و بخش تخت سلیمان و سرشاخه اصلی رودخانه ساروق مستقر خواهند شد تا در زمان وقوع سیلاب احتمالی در حداقل زمان ممکن اقدام های اساسی در زمینه مدیریت بحران و امداد رسانی را آغاز کنند.
مکرمی با اشاره به آمادگی کامل ادارات برای مدیریت بحران ناشی از وقوع سیلاب احتمالی در این شهرستان، بیان کرد: با توجه به شدت بارش ها در سه روز آینده وضعیت سد ساروق و سایر سدها و رودخانه های دایمی شهرستان به طور مستمر کنترل می شود.
فرماندار تکاب با بیان اینکه ادارات ذیربط از ساخت و ساز در مناطق خطرساز و حریم رودخانه ها جلوگیری کنند، ادامه داد: بیمه کردن اراضی کشاورزان و منازل مسکونی شهری و روستایی با مشارکت و اطلاع رسانی بخشداری ها و دهیاران روستاها در دستور کار قرار گیرد و موارد خطرساز و هشدارهای لازم به ساکنان مناطق سیل خیز و بحرانی به طور سریع از سوی ادارات اعلام شود.
مکرمی گفت: امکانات، تجهیزات و ماشین آلات معادن و بخش خصوصی برای همکاری با دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران برای اقدام سریع در زمان وقوع سیلاب آماده سازی شود و برای اریال سریع به مناطق حادثه خیز در دسترس باشد.
وی با تاکید بر تعامل بین بخشی و اقدام هماهنگ و یکپارچه ادارات و دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: مردم و به خصوص کشاورزان و روستاییان برای مدیریت صحیح و به موقع بحران های ناشی از وقوع سیلاب احتمالی همکاری و مشارکت کرده و به توصیه ها و هشدارهای نهادهای مسوول توجه کنند.
مکرمی افزود: حفظ آرامش در شهر، پرهیز از رفتارهای هیجانی و ناهماهنگ، اطلاع رسانی یکپارچه، دقیق و سریع و آگاه سازی شهروندان در خصوص هشدارها از موارد مهم در مدیریت بهینه بحران است که باید مورد توجه جدی مدیران و روسای ادارات و نهادهای مسوول و تمام شهروندان و روستاییان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه معاون فرماندار، سرپرست شهرداری، رییس اداره امور منابع آب به عنوان مسوولان هماهنگی کنترل و عملیات در پهنه های سیلابی تکاب و دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران به عنوان رابط این تیم های عملیاتی از سوی فرماندار این شهرستان انتخاب شدند.
سامانه فعالی که امروز وارد آذربایجان غربی می شود تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری این استان را تحت تاثیر بارش های خود قرار می دهد.
تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی جنوب آذربایجان غربی است که زمستان هایی طولانی و طاقت فرسا دارد؛ بارش های برف و باران فراوان در پاییز و زمستان گذشته و ورود سامانه قوی بارشی به منطقه از امروز/شنبه/ این شهرستان را مستعد جاری شدن سیلاب کرده است.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.