فواد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 2 هفته گذشته توانستیم با راه اندازی پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» دانش آموزان بوکانی را با خطرات و حوداث چهارشنبه سوری آشنا نمایم تا از این خطرات دور بمانند.
وی ادامه داد: آگاهی از خطرهای چهارشنبه سوری و شیوه مقابله با این خطرها احتمال بروز حوادث تلخ را در آخرین ماه سال کاهش می دهد و این امر در قالب «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» ارایه شده است.
هاشمی افزود: آگاه سازی و آموزش نوجوانان و جوانان ضرورت دارد و در روند این آگاه سازی باید به شخصیت آنان احترام گذاشت و از جریحه دار کردن غرورشان پرهیز کرد.
وی افزود: برای نخستین بار با اهدای حکم همیار آتش نشان به دانش آموزان پایه‌های پنجم و ششم مدارس حاشیه شهر، بخش عظیمی از رسالت آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی را جامعه عمل پوشانده و در پیشبرد فرهنگ ایمنی گامی بزرگ‌تر داشته ایم.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان اظهار داشت: مرگ دلخراش پدر و سوختن سه عضو دیگر خانواده‌ای در روز‌های گذشته به علت تهیه مواد محترقه در بوکان و ضربات جبران ناپذیر از ناحیه چشم به کودکان و بزرگسالان در چهارشنبه سوری‌های سال های گذشته را گواه بزرگی برای ریسک نکردن سایر والدین خواند و از آنان در خواست کرد که در این چند روز منتهی به پایان سال مراقب فرزندان خود باشند.
به گزارش ایرنا، چهارشنبه سوری یکی از سنت های قدیمی ایرانیان است که در گذشته تنها به اندازه یک آتش بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده با هدف پاک سازی محیط زندگی و برطرف کردن کدورت های به وجود آمده و بین اقوام اجرا می شد تا هنگام فرا رسیدن عید نوروز با دلی پاک و به دور از هرگونه کینه توزی و خصومت شروع سال جدید را جشن بگیرند.
7510/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.