به گزارش ایرنا، فرماندار خوی روز دوشنبه در این آیین با اشاره به فراگیر شدن عرفان و اندیشه شمس تبریزی و معروفیت بارگاهش در شهرستان خوی گفت: اکنون نام شمس تبریزی در فرهنگ مردم شهرستان همه گیرشده و عنوانی اجتماعی یافته است.
سیدمحمد عابدی اضافه کرد: پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا طی روزهای هفتم و هشتم مهرماه 1398 با حضور اساتید و مهمانان، شمس پژوهان و مولاناشناسان خارجی و داخلی برگزار می شود.
وی به برگزاری زودهنگام دومین جشنواره شمس تبریزی به دلیل تقارن با ایام محرم اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره آیین ها و نماها از 22 تا 28 مردادماه در سه محور موسیقی، شعر و نماها برگزار می شود.
وی اظهار داشت: جهت گیری این جشنواره تمرکز بر روی تولید هنری فاخر با موضوع شمس است و به برترین آثار رسیده در حوزه های شعر و موسیقی و تایپوگرافی جوایز ویژه ای تعلق می گیرد.
فرماندار خوی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه به بارگاه شمس در سفر اخیر رییس جمهوری به آذربایجان غربی اضافه کرد: با این اعتبار ویژه اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه این نماد فرهنگی برداشته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اسناد متقن و مورد تایید محققان، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده است و به این سبب روز شمس به تاریخ هفتم مهر در تقویم کشور ثبت شده و هر ساله کنگره های علمی و فرهنگی مختلفی در شهرستان خوی به همین مناسبت برگزار می شود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.