به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز شنبه در گفت و با خبرنگاران با بیان اینکه ساخت این موزه در 2 فاز انجام شد ودر هر فاز 800 میلیون ریال برای آن هزینه شد، افزود: چهار بخش در موزه خوی وجود داشت و در این موزه بیش از 2 هزار قطعه انواع اشیا تاریخی وجود دارد که در بخش مردم شناسی، باستان شناسی، آثار سنگی و موزه میراث مکتوب نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه موزه فعلی خوی جزو 10 موزه قدیمی کشور است، افزود: قدیمی ترین اثری که در این موزه نگهداری می شود سنگ شیشه یا ابسیدین مکشوفه از تپه اهرجان بوده که این اثر مربوط به هزاره هفتم قبل از میلاد است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سفال های هزاره اول و دوم قبل از میلاد از آثار با ارزش دوره تاریخی بوده که بیشترین نظر بازدید کننده را در این موزه به خود جلب می کند.
جباری گفت: آثار چوبی و فلزی، سلاح های سرد و گرم، کتاب های خطی، خرمنکوب سنتی و مهرهای مالکیت چوبی با متن دعا، 2 ویترین موجود در سالن باستان شناسی این موزه نیز مزین به زیورآلات، دشنه، خنجر و تیشه مفرغی است.
وی اظهار داشت: آثار فلزی موزه خوی مربوط به دوره صفوی از دیگر آثار موجود در این موزه می باشد که مورد توجه بازدید کنندگان است.
به گزارش ایرنا موزه شهرستان خوی جزو یکی از موزه‌های مطرح کشور به شمار می‌رود که در سال 1348 تاسیس شده است.
در بخشی از موزه عکس های مربوط به شخصیت های مسوولان فعلی، سیاسیون، هنرمندان، شهدا و سرداران شهید به نمایش گذاشته شده است.
در محوطه بیرونی موزه هم تعداد قابل توجه آثار سنگی مانند پاستون‌ها، سرستون‌ها، قوچ‌های سنگی و سنگ قبر نیز وجود دارد.
ساختمان موزه خوی در کوچه «نورالله خان» خیابان امام خمینی (ره) واقع شده و آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.