به گزارش ایرنا رسول بخشی روز چهارشنبه در آیین جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: امسال برای اشتغال 285 نفر از مددجویان از محل منابع بانکی، 62 میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات پرداخت و از منابع کمیته امداد نیز با پرداخت پنج میلیارد و 120 میلیون ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای 35 نفر فراهم شد.
بخشی با بیان اینکه امسال همچنین 536 مددجو، دوره های آموزشی مرتبط با طرح هایی که برای آنها تسهیلات پرداخت شده است را گذراندند، اضافه کرد: همچنین 18 نفر از فرزندان مددجویان طی سال جاری از طریق موسسه های کاریابی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی اشتغال یافتند.
وی گفت: امسال 187 مددجو با اعطای تسهیلات اشتغال زایی از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان خارج شدند.
بخشی بیان کرد: دولت در زمینه رسیدگی به مددجویان بر اساس تبصره 14 اهتمام ویژه ای دارد بطوری که به استناد این تبصره یکهزار خانوار نیازمند در این شهرستان پس از شناسایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته نیز با همکاری بانک های این شهرستان برای 316 مددجو با پرداخت 58 میلیارد ریال تسهیلات و از محل منابع امدادی نیز برای اشتغال 31 مددجو با پرداخت پنج میلیارد و 360 میلیون ریال زمینه اشتغال فراهم شد.
فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه، گفت: بانک ها در قبال پرداخت تسهیلات مسوولیت دارند و باید مردم نیز در بازپرداخت تسهیلات اهتمام داشته باشند و تسهیلات را هم در خصوص موضوعی که آن را دریافت کرده اند هزینه کنند.
مهدی قهرمانی ادامه داد: از سوی دیگر گاهی هم راهکار های ارایه شده برای راه اندازی واحدهای تولیدی درست نیست و این باعث می شود که در راه اندازی واحدهای تولیدی به نیاز جامعه و تقاضا توجه نشود.
وی بیان کرد: این مسایل باعث می شود که مشکلاتی در اعطای تسهیلات به بانک ها و محدودیت هایی نیز به وجود آید.
به گزارش ایرنا، در این جلسه از همکاری بانک های عامل میاندوآب در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین برخی مددجویان که واحد تولیدی راه اندازی کرده اند، تجلیل شد؛ میاندوآب سومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.