اسماعیل فرحناک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خدمات طی 11 مرحله در 23 روستای محروم شاهین دژ با همکاری شبکه بهداشت و درمان، پایگاه شهید بهشتی و بسج جامعه پزشکی این شهرستان در قالب طرح شهید رهنمون (خدمات رایگان) به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در انجام این طرح یک اکیپ شامل پزشک عمومی و کارشناسان بهداشت، تغذیه، روان شناس و بهداشت محیط با حضور در این روستاها خدمات لازم پزشکی و بهداشتی را به روستاییان ارائه کردند.
وی اظهار داشت: در قالب این طرح شهروندان خدمات رایگانی از جمله مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، روان شناسی، غربالگری اولیه بیماری های مختلف مانند فشارخون و قندخون و بهداشت خانواده دریافت کردند.
مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ بیان کرد: با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در سال آینده نیز طرح شهید رهنمون در این شهرستان دنبال می شود تا عدالت استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی در سطح این شهرستان گسترش یابد.
به گزارش ایرنا، خدمت رسانی به اقشار کمتر برخوردار جامعه در راستای محرومیت زدایی در حوزه سلامت و بهداشت از اهداف اصلی فعالیت بسیج جامعه پزشکی است.
شاهین دژ دارای 91 هزار نفر جمعیت است که 38 هزار نفر آن در مناطق شهری و مابقی در روستاها ساکن هستند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.