جعفر ایمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه این شهرستان از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری 43 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که تاکنون 56 میلیارد و 550 میلیون ریال جذب شده و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این اعتبار برای خرید 62 دستگاه تراکتور، یک دستگاه کمباین و بیش از 70 دستگاه ادوات و یک مورد تجهیز و بهینه سازی واحد مرغداری هزینه شده است.
وی یکی از مولفه‌های اصلی بخش کشاورزی در این شهرستان را افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون عنوان کرد و گفت: مکانیزاسیون بخش کشاورزی علاوه‌ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره ‌برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد ادوات کشاورزی فعلی این شهرستان را شامل سه هزار و 300 دستگاه تراکتور، 260 دستگاه ردیف کار، 100 دستگاه کمباین و 750 دستگاه دروگر اعلام کرد و ادامه داد: این تجهیزات سبب شده روش های تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتی سوق پیدا کند.
به گزارش ایرنا، مکانیزاسیون کشاورزی به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت است که با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و حرکت به سوی توسعه پایدار دارد.
مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت بیش از 26 درصد اقتصاد آن مربوط به بخش کشاورزی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.