به گزارش ایرنا، علی مصطفوی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: اگر فرد یا سازمانی نسبت به امور جوانان بی میلی کند با برخورد مسوولان استانی روبرو می شود.
وی اعلام کرد: باید تمام سازمان ها تلاش کنند تا مشکلات حوزه جوانان برطرف شود.
وی بیان کرد: بیکاری و طلاق از عمده مشکلاتی است که جوانان با آن مواجه هستند و ارائه راهکارهای مختلف نیاز اساسی در این خصوص به شمار می رود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بروز برخی آسیب های اجتماعی در بین قشر جوان جامعه گفت: برای کاهش این آسیب ها عزم ملی و انسجام اجتماعی نیاز است و همه باید خود را در این باره آماده کنیم.
مصطفوی ادامه داد: نیمی از جمعیت ما را جوانان تشکیل می دهند و این جوانان نیازمند شادی و رفاه هستند که تحقق این امر نیازمند همکاری همه جانبه مسوولان است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 118 برنامه در حوزه های مختلف برای جوانان این استان برگزار شده است، گفت: برگزاری همایش‌ها، جشنواره فرهنگی، آموزشی، نشست های تخصصی، فرهنگی و هنری، قرآنی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.
عبدالله چمن گلی با اشاره به لزوم توجه به این حوزه افزود: باید از ایده های خلاقانه جوانان در امور مختلف این استان بهره گیری شود.
وی با اشاره برگزاری 320 برنامه فرهنگی نیز گفت: این برنامه ها در بخش های مختلف ورزشی و افتتاح های عمرانی بوده که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی برگزار شده است.
وی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مسکن، اشتغال، ازدواج و طلاق نیازمند آموزش صحیح در جامعه است و تنها با عملکرد یک سازمان رفع نمی شود زیرا تا زمانی که مشکل آموزش تصحیح نشود این مشکلات همچنان وجود دارد.
وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان نیز گفت: طی امسال 50 هزار و 191 مورد متقاضی دریافت تسهیلات بودند که تاکنون 44 هزار و 432 نفر تسهیلات 150 میلیون ریالی ازدواج را دریافت کردند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 164 هزار نفر در این استان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 23 هزار و 500 نفر را جوانان تشکیل می دهند.
عزیز سهندی ادامه داد: تاکنون برای یکهزار و 70 نفر تسهیلات خود اشتغالی پرداخت و به نوعی فرصت شغلی ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای یک میلیون نفر جمعیت جوان 15 تا 29 سال است که این آمار یک سوم جمعیت استان را شامل می شود.
هم اکنون 67 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
با تشکیل صندوق کارآفرینی حوزه جوانان امسال 19 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سازمان مردم نهاد استان قرار می گیرد.
بیست ‌و نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت بررسی عملکرد این ستاد در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.