جعفر پورمختار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از فضای کسب و کار، تولید و اشتغال، چنانچه مودیان مالیاتی نسبت به پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود تا مدت تعیین شده اقدام کنند، در خصوص جرایم قابل بخشش، مطابق قوانین و مقررات مربوطه حداکثر مساعدت برای بخشودگی اعمال می شود.
وی ادامه داد: این تصمیم بر اساس اختیارات تفویض شده به آذربایجان غربی و در راستای اجرای مفاد ماده 191 قانون مالیات های مستقیم و ماده 33 قانون مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است.
پورمختار اظهار داشت: این امر شامل مالیات عملکرد، حقوق، تکلیفی، ارزش افزوده و ماده 169 قانون مالیات های مستقیم می شود.
رییس اداره امور مالیاتی مهاباد بیان کرد: شرایط اقتصادی حاکم و کاستن از بار مالیاتی اصناف و کسبه در کنار حمایت از بخش تولید و تجارت از اهداف این طرح به شمار می رود.
وی یادآور شد: مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و ارائه درخواست خود از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.
پورمختار افزود: مالیات پاک ترین منبع درآمدی است که می تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی شده و از مودیان درخواست می کنیم که با پرداخت به موقع مالیات های خود، در مقابل تحریم های ظالمانه که از سوی استکبار جهانی اعمال شده موجبات رونق و شکوفایی اقتصادی را فراهم آورند.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 85 درصد درآمدهای دولتی در مهاباد از محل مالیات تامین می شود.
مهاباد با 241 هزار نفر جمعیت بیش از 15 هزار مودی مالیاتی دارد.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.