به گزارش ایرنا سید کمال الدین طاهری روز سه شنبه در جلسه سازمان های مردم نهاد با اعضای شورای اسلامی این شهر افزود: در طول هفته جمع آوری زباله های خانگی توسط سه دستگاه کامیون و 2 دستگاه خاور مکانیزه به صورت روزانه با انجام 10 سرویس انجام می شود.
وی اضافه کرد: در طول هفته جمع آوری زباله های خانگی از ساعت پنج صبح آغاز و تا ساعت 14:30 و قسمتی از زباله های شهر نیز تا ساعت 17:30 ادامه پیدا می کند.
طاهری سرانه تولید زباله در استان را روزانه 700 گرم اعلام کرد و گفت: این میزان سرانه در اشنویه هم اکنون یک کیلو و200 گرم است که 500 گرم بیشتراز سرانه استان است که باید برای کاهش آن تلاش کرد.
وی اضافه کرد: دفع زباله ها در اشنویه هم اکنون روزانه حدود 800 میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد.
طاهری با بیان اینکه روزانه یک و نیم تُن از زباله های تولیدی مربوط به مطب پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستانی است، اظهار داشت: برای دفع این میزان زباله عفونی شهرداری هیچ هزینه ای نمی کند و فقط حمل آن را برعهده دارد و مرکز بهداشت و درمان اشنویه اقدام به بی خطر سازی آن می کنند.
وی درخصوص بحث ساماندهی مدیریت تفکیک زباله از مبدا و ایجاد کارخانه بازیافت نیز افزود: فقط 10 درصد زباله ها در این شهرستان از مبدا تفکیک زباله انجام می شود.
در این جلسه هر یک از واحدهای شهرداری به ارایه عملکرد خود پرداختند و اعضای انجمن های مردم نهاد نیز پیشنهادهایی در رابطه با عملکرد واحدهای شهرداری ارایه دادند.
به گزارش ایرنا، سایت زباله اشنویه در «گردکاشان» واقع شده است و زباله های تولید روزانه در این سایت مدفون می شود.
شهرستان اشنویه 74 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 43 هزار نفر در نقاط شهری و مابقی در روستاها سکونت دارند.
9870/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.