عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم خیّر آذربایجان غربی علاوه بر مراجعه به پایگاه کمک های مردمی در روز جشن نیکوکاری می توانند از طریق این سامانه در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این سامانه، مردم نیکوکار آذربایجان غربی می ‌توانند برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی به جشن نیکوکاری از طریق واریز مبلغ خود به شماره حساب 0154385438000 نزد بانک ملی در این امر خیر شرکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین نرم افزارهای کاربردی سنا، بله، سکه، آپ در تلفن همراه، سایت کمیته امداد و تلفن نیکوکاری 0968877 از دیگر روش های نوین مشارکت در جشن نیکوکاری است.
وی بیان کرد: سهولت در پرداخت کمک های مردمی، کاهش پایگاه های فیزیکی و صرفه جویی در هزینه ها از مزایای بهره گیری از شیوه های نوین پرداخت کمیته امداد به شمار می رود.
سهندی افزود: کمک های مردمی از این طریق نیز همچون دیگر کمک های شهروندان در سریع ترین زمان احصا می شود و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
وی با اشاره به انجام مقدمات برپایی 130 پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری امسال گفت: طبق برنامه ریزی ها این جشن در سه روز آخر هفته جاری / پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفند/ در استان برگزار می شود.
سهندی افزود: روز چهارشنبه /15 اسفند/ جشن نیکوکاری در یکهزار و 750 مدرسه آذربایجان غربی برگزار می شود که در این راستا 400 هزار پاکت هدیه در مدارس استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته دانش آموزان استان 6 میلیارد ریال به دوستان خود کمک کرده بودند که با هماهنگی آموزش و ‌پرورش آذربایجان غربی به عنوان عیدانه در میان دانش‌آموزان ‌نیازمند توزیع شد.
وی بیان کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار 'عیدی برای همه' 16 اسفند در پایگاه‌های ثابت و سیار و 17 اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه استان برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی پیش بینی کرد که امسال مردم خیر استان با پرداخت 93 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری مشارکت کنند و از یک ماه گذشته تاکنون 47 میلیارد ریال از این میزان جمع آوری شده است.
به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین دوره جشن نیکوکاری در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 15 ، 16 و 17 اسفندماه جاری در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
جشن نیکوکاری هر سال همزمان با ایام پایانی سال در کشور برگزار می شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 40 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای و تسهیلات خودکفایی بخشی از این وظایف است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.