رئیس اتاق اصناف ماکو گفت: 180 تن میوه در راستای تنظیم بازار عید روانه بازار ماکو می شود.

حیدر زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: ۱۰۰ تن پرتقال تامسون و ۸۰ تن سیب در راستای تنظیم بازار شب عید روانه بازار ماکو می شود.

وی در ادامه بر افزایش سهمیه میوه شب عید ماکو نیز اشاره کرد و گفت: گرانی میوه دلیل این اقدام است تابا توزیع این میوه ها در 10 نقطه سطح شهر و روستاها بازار میوه به ثبات برسد.

رئیس اتاق اصناف ماکو در ادامه با تاکید براینکه بیش از ۵۰۰ تن شکر جهت استفاده در قنادی ها توزیع میشود تصریح کرد: افزایش قیمت در شیرینی و قنادی نداریم.

وی  با اشاره به قیمت اقلام شیرینی در این شهرستان افزود: شیرینی تر مخصوص درجه ۱ بیست هزار تومان و درجه۲، ۱۷ هزار تومان است، شیرینی خشک مخلوط نیز کیلویی ۱۸ هزار تومان و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان میباشد.

حیدر زاده همچنین بر پخت شیرینیجات خانگی در روزهای آخر سال و افزایش آن اشاره و بیان کرد: بنا به افزایش تقاضای بازار به تبع پخت شیرینی جات در خانه ها افزایش می‌یابد که این بخش نه ساماندهی شده و نه نظارتی بر آن وجود دارد، لذا از همشهریان عزیز خواهشمندیم در صورت خرید از این شیرینی فروشیهای خانگی اطمینان کامل از بهداشتی بودن آن داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ماکو با تاکید براینکه در نظر داریم تخفیفات فوق العاده را همگام با برگزاری فروشگاه های بهاره به شهروندان ارائه دهیم، افزود: تخفیفات فوق العاده از ۵ درصد تا ۱۵ درصد در مغازه های سطح شهر ماکو در راستای در نظر داشتن وضعیت معیشتی خانوارها به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی با تاکید براینکه همه نانوایی ها در ایام نوروز به ارائه خدمات خواهند پرداخت افزود: همچنین تعدادی از مکانیکی های سطح شهر امورات سطحی از جمله پنچرگیری، تست مکانیکی وغیره در قالب حرکت خودجوش به صورت رایگان خدماتی ارائه خواهند داد.

چهارهزار و ۴۶۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از صنوف ماکو صورت گرفته است

یحیی کاظمی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از بازرسی واحدهای صنفی به تعداد 4 هزار و ۴۶۸ مورد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این راستا ۳۱۸ پرونده تخلف تشکیل شده است که ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۵۷ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو، تصریح کرد: عمده تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت، صادر نشدن صورتحساب، عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است که طی ۱۸۶ گشت مشترک این تعداد شناسایی شدند.

کاظمی با تاکید بر اینکه بیش از یکهزار مورد بازرسی در خصوص آرد و نان در این شهرستان از اول سال تا به امروز صورت گرفته است افزود: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۵۳ پرونده تخلف نانوایی ها در این شهرستان تشکیل شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.