به گزارش ایرنا، معصومه آقاپور علیشاهی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر سال در نیمه دوم اسفند تقاضای خرید خانوارها برای شب عید با افزایش روبرو می شود و مسئولان باید شرایطی فراهم کنند که عرضه و تقاضا در بازار متعادل باشد.
وی اظهار کرد: گزارش هایی که از گرانفروشی در بازار شب عید می رسد غیرقابل قبول است، زیرا باید قیمت ها براساس مولفه های اقتصادی تعیین شود و نباید برخی از بالا رفتن تقاضای خرید در روزهای پایانی سال سوءاستفاده کنند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: برای کنترل قیمت ها و کیفیت اجناس و مواد خوراکی موجود در بازار باید دستگاه های ذی ربط در قوای مجریه و قضائیه با هماهنگی همدیگر بازار را مدیریت کنند.
آقاپور ادامه داد: در این راستای باید تیم های نظارتی با حضور بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و نمایندگان اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شود.
وی گفت: تیم های نظارتی باید در روزهای باقی مانده از سال 96 و در ایام نوروز که تقاضا برای خرید کالا و خدمات در شهرها و جاده ها با افزایش روبرو می شود، بازار را دقیق تر کنترل کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تیم های بازرسی و نظارتی چنانچه با گرانفروشی کاذب در زمینه فروش کالا و خدمات روبرو شدند باید بدون درگیر شدن در بحث بروکراسی اداری این اجازه را داشته باشند تا جریمه های لازم را برای متخلفان اعمال و با متخلفان بدون اغماض برخورد کنند.
آقاپور علیشاهی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در برقراری تعادل در زمینه عرضه و تقاضا کالای مورد نیاز شب عید موثر بوده و باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب در این نمایشگاه ها عرضه شود.
وی یادآوری کرد: نحوه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های فروش بهاره خیلی شفاف نیست و باید انجام این مهم با ساز و کار صحیحی انجام شود.
آقاپور ادامه داد: سازمان های ذی ربط در زمینه تنظیم بازار بعد از تعطیلات نوروز باید عملکرد نظارتی خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش دهند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.