اسماعیل رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کارت ها، برای هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی شامل گلیم بافی، بافتنی سنتی، دوخت لباس های محلی، گیوه بافی، منبت و معرق، سفالگری، عروسک سازی، دوخت لباس های محلی، چرم دوزی و گلیم بافی صادر شده است.
وی در خصوص مزایایی کارت صنایع دستی اظهار داشت: افرادی که دارای این کارت ها هستند علاوه بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت می توانند به نمایشگاه های داخلی و بین المللی معرفی و از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز بهره مند شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: 20 پرونده دیگر جهت صدور کارت به مرکز استان معرفی شده اند که با صدور آن تعداد افرادی که دارای کارت صنایع دستی می شوند به 370 نفر افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: از مجموع افرادی که دارای کارت شناسای صنایع هستند 14 نفر از خدمات صندوق بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
رحیمی افزود: امسال سه دوره آموزشی در رشته های منبت و معرق، سفالگری، عروسک سازی، دوخت لباس های محلی، چرم دوزی و آموزش گلیم بافی برای هنرمندان این شهرستان برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 50 کارگاه صنایع دستی در بوکان فعال بوده که این کارگاه ها در مجموع برای 100نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
در بوکان 92 اثر تاریخی و طبیعی به ثبت ملی رسیده و قدمت این شهرستان بر اساس کاوش های صورت گرفته در قلعه سردار قدمت آن به بیش از سه هزار سال قبل از میلاد بر می گردد.
7510/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.