حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: نگاه ابزاری و تفکرات فمینیستی در برابری زن و مرد جایگاه زن را به قدری بی ارزش کرده است که تنها ثمره آن تولد فرزندان نامشروع در غرب است.
وی اضافه کرد: در مقابل این نگاه پست، مقام زن و مادر بالاترین مقام در اسلام معرفی شده که نشان دهنده جایگاه بی نظیر بانوان در این دین مبین است.
وی بیان کرد: نباید اجازه داد که نگاه غربی به بانوان در بین جوانان ترویج یابد و مدیران و مسوولان فرهنگی باید با تبیین مناسب دیدگاه اسلام در خصوص زنان، این فرهنگ متعالی را بیش از پیش در جامعه گسترش دهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از نصب بنر افتتاح یک مرکز به همراه عکس یکی از هنرپیشه های زن در ارومیه ادامه داد: نشان دادن صورت زنان و زیبایی های آنان طبق نص صریح قرآن کریم، نشانه تبرج بوده و حرام است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مسوولان آذربایجان غربی و شهر ارومیه باید جلوی این اقدام و نظایر آن را بگیرند تا خدشه ای به جایگاه این شهر و استان وارد نشود.
وی همچنین از رقص مختلط سنتی دختران و پسران در مقابل یکی از مسوولان استانی و برخی مقام های شهرستانی انتقاد کرد و افزود: باید با اقدامات درست و تذکر به مسوولان، از وقوع دوباره اتفاق هایی نظیر آن جلوگیری شود.
وی با اشاره به نزدیک شدن روز احسان و نیکوکاری و ایام پایانی سال گفت: کمک به فقرا و نیازمندان از جمله مهمترین سفارشات قرآن و اهل بیت (ع) است که به بهانه ایام پایانی سال باید بیش از پیش به آن توجه شود.
امام جمعه ارومیه اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم، شاهد رسیدگی بیشتر به مستمندان در آستانه ایام نوروز باشیم.
وی افزود: رتبه آذربایجان غربی در کمک به نیازمندان در قالب صدقه قابل قبول نیست و باید با همراهی بیش از پیش مردم، این رتبه ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا، هفته بزرگداشت مقام زن از چهارم ماه جاری آغاز شده بود و امروز به کار خود پایان داد.
روز سه شنبه هفته جاری /هفتم اسفندماه/ نیز سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر بود.
همچنین 14 اسفندماه جاری /سه شنبه هفته آینده/ روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته آینده نیز جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.