امام جمعه ماکو گفت: بانوان از سیره حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی در جشن میلاد باسعادت صدیقه طاهره (س) و روز بزرگداشت مقام مادر و میلاد امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به اهمیت حجاب و عفاف در مقابل توطئه های فرهنگی دشمنان و همچنین رعایت آن توسط بانوان و الگوگیری از زهرای مرضیه(س) پرداخت و بر فرهنگ سازی آن در پیکره جامعه و آحاد مردم تاکید کرد.
وی با تاکید براینکه عمل به سیره ائمه طاهرین (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد تصریح کرد: 20 جمادی الثانی سالروز ولادت فاطمه زهرا (س)( هشتم قبل از هجرت) روز زن، تولد حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ( 1320 هجری قمری) است که این روز زمان خوبی برای مرور زندگی و تطابق آن با سبک زندگی این عزیزان الهی است.
امام جمعه ماکو درباره خصوصیات فاطمه زهرا (س) دخت نبی اکرم، اهمیت، جایگاه زنان و نقش آنان در عرصه جامعه امروزی، خانواده و فعالیتهای اجتماعی افزود: حضور زنان در جامعه، محیط و شرایطی را فراهم می کند تا خانواده از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد که حضور زنان در این دو عرصه در هر زمان، چشمگیر و غیرقابل انکار بوده است.
حجت اسلام و المسلمین هاشمی این روزها را فرصت مناسبی برای یادآوری نقش تاثیرگذار زنان در عرصه های مختلف فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و زمان مغتنمی برای شناختن و شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) به جامعه جهانی به ویژه نسل جوان یاد کرد و افزود: از این الگوهای بشری در مسیر انسان شدن و انسان ماندن باید بهره گرفت.
وی گفت: امروز مسئولیت بزرگ و خطیرِ تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده برعهده مادرانی است که با پیروی و الگو پذیری از بزرگ بانوی خلقت، حضرت صدیقه کبری (س) نسلی را پرورش دادند که یکی از موثرترین و بی نظیر‌ترین انقلاب‌ها در منطقه و جهان را به رهبری پیر فرزانه و امام کبیر راحل (رحمه الله تعالی علیه) رقم زدند. 
امام جمعه ماکو گفت: مادران شهدا و ایثارگران در عرصه جهاد و شهادت چنان فرزندانی را رشد داده اند که در دوران هشت سال استقامت و رشادت تا پای جان از حریم ولایت و امامت و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و در برابر زورگویی‌های همه ابرقدرت‌ها ایستادند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.