صادق حبیب زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایمن سازی نقاط حادثه خیز با هدف کاهش سرعت در مرحله نخست با عملیات شیارزنی در محور‌های ارومیه - مهاباد، ارومیه - سلماس، ارومیه - سرو و بزرگراه شهید کلانتری انجام شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، حاشیه مدارس جاده ارومیه - سرو، دهانه پل‌های حادثه خیز شهید کلانتری و محور ارومیه - سلماس و محدوده بریده‌ها و دماغه‌ها ایمن شده اند.
وی ادامه داد: محدوده بریده‌ها و دماغه‌ها با نصب یکهزار و 200 عدد بازتاب هشداردهنده هوشمند در سال جاری ایمن شده اند.
حبیب زاده گفت: این تابلوها شامل تابلو‌های مسیرنما، انتظامی، اخطاری، هدایت مسیر و کیلومتر شمار بوده که در محورها نصب شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارومیه پاکسازی و شستشوی یکهزار و 950 عدد انواع تابلو، گاردریل‌ها به طول 910 کیلومتر و تعمیر و مرمت گاردریل‌ها به تعداد 400 شاخه را از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری برای ایمنی جاده ها عنوان کرد.
وی بیان کرد: ایمن سازی جاده‌ها کلید طلایی توسعه در هر شهرستان است و جاده‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم حمل و نقل نقش مهمی در توسعه دارند.
وی اظهار داشت: ایمن بودن راه ها باید بیش از پیش مورد توجه و بحث کارشناسی قرار گیرد چرا که جاده های ایمن سفرهای ایمن را به دنبال دارند.
وی با اشاره به اینکه حذف نقاط حادثه خیز از اولویت های اداره راه و شهرسازی در اجرای پروژه های ایمن سازی جاده ای است، اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش تلفات انسانی در تصادف های جاده ای و نیز حذف نقاط حادثه خیز ارومیه عملیات ایمن سازی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ارومیه پیشرفته ترین شهرستان آذربایجان غربی به شمار می رود و بیش از یک سوم جاده های این استان در مرکز استان قرار دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.