منصور جلایر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نظارت بر تمرکز، توزیع و فروش کالاهابا توجه به افزایش میزان مصرف کالاهای مشمول استاندارد اجباری در ایام نوروز تا 15 فروردین 1398 ادامه می یابد.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاها با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای ناظر اجرا می شود و بازرسان این اداره کل در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) نظارت و بازرسی های سالیانه از مراکز عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، کمیت و کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقی در مراکز تمرکز، توزیع و فروش کنترل می شود، افزود: کالاها از نظر وزن، حجم و ابعاد کنترل خواهند شد تا مطابق استانداردهای مورد نظر باشند و از صحت و کالیبره بودن وسایل سنجش از قبیل ترازو ها و باسکول ها نیز اطمینان حاصل می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اضافه کرد: مواد غذایی، بهداشتی، شوینده ها، قطعات خودرو و همچنین ترازوها و وزنه ها در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه عمده و خرده، کنترل نازل های سوخت و همچنین وسایل بازی در شهربازی ها از جمله کالاها و محصولات پرمصرفی هستند که مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و در ایام نوروز مورد نظارت و کنترل قرار می گیرند.
جلایر بیان کرد: در این طرح 2 بخش از کالاهای مورد نیاز که شامل کالاهای مشمول استاندارد اجباری و کالاهایی که به لحاظ کیفی در درجه اول اهمیت قرار دارد، مورد پایش و کنترل قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: شهروندان با ارسال کد 10 رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 می توانند از صحت علامت استاندارد کالا یا خدمت مورد استفاده اطمینان حاصل کنند.
وی گفت: شهروندان در صورتی که مغایرتی در کیفیت محصولات مشمول استاندارد اجباری مشاهده کردند می توانند موضوع را از طریق سامانه 1517 به این اداره کل اطلاع دهند تا کارشناسان استاندارد در راستای دفاع از حقوق مصرف کنندگان موضوع را پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، بازار ویژه شب عید از اواسط اسفندماه جاری آغاز می شود و تا اواخر فروردین ماه ادامه می یابد.
در آستانه نوروز با تشکیل کمیته های برنامه ریزی ویژه کنترل کالاهای مشمول استاندارد اجباری، بر کیفیت کالاهای عرضه شده در فروشگاهها نظارت می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.