علی صدقیانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان این مرکز با نزدیک شدن به ایام نوروز بازدیدهای خود را بیشتر کرده و در راستای تامین هر چه بیشتر امنیت غذایی شهروندان تلاش می کنند.
وی ادامه داد: بازرسان این مرکز تا ساعت 20 شب به بازدید از اماکن عرضه کننده اقلام خوراکی عید مشغول هستند.
وی اظهار داشت: شهروندان نیز می توانند هرگونه مورد مشکوک و تخلف را به شماره تلفن 04432237001 گزارش کنند.
وی از مردم ارومیه خواست تا در صورت نیاز با سامانه 190 مراکز دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و مشکل خود را در خصوص مواد غذایی توزیعی مطرح کنند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: سامانه شکایت مردمی مرکز بهداشت شهرستان ارومیه نیز 3133 است که شهروندان می توانند گزارش های خود را از طریق این سامانه اعلام کنند.
صدقیانی فر افزود: به علت کمبود نیروها و تعداد زیاد مراکز عرضه امکان بازرسی کامل وجود ندارد و مردم باید در زمینه تهیه مواد غذایی به عنوان ناظر بهداشتی و مراقبان سلامت عمل کنند.
وی اضافه کرد: مردم باید دقت بسیاری داشته باشند تا محصولات مناسب و مفید را خریداری کنند و محصولات دارای شرایط 9 گانه بهداشتی باشند.
وی از شهروندان و مسافران خواست تا به اصالت جنس، تاریخ انقضا و تاریخ تولید دقت کرده و از وسایل بسته بندی شده فروشگاههای معتبر خرید کنند تا از مسمومیت های غذایی در امان باشند.
به گزارش ایرنا، یکی از مواردی که در سلامت افراد جامعه دخالت دارد، مراکز تهیه وعرضه مواد غذایی و اماکن عمومی است و این مراکز و اماکن باید معیارهای لازم بهسازی و بهداشتی را داشته باشند.
نظارت و کنترل بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تامین امنیت غذایی از مسوولیت های بهداشت محیط بوده که این امر با بازرسی از این گونه مراکز انجام می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.