معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی کشور گفت: ‌ قصه گویی بیشترین دستاورد را در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی بدنبال دارد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رمضانی در اختتامیه نخستین جشنواره قصه گویی شمال غرب کشور که در سالن کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد افزود: استفاده از ظرفیت های رسانه ها و فضای مجازی از راهبردهای اساسی نهاد کتابخانه های عمومی کشوراست که به زودی عملیاتی می شود.
رمضانی بااشاره به اینکه تمامی کتابخانه های عمومی کشور مجهز به بخش کودکان و نوجوانان هستند تصریح کرد: تنها راه ترویج کتاب وکتابخوانی و توسعه فرهنگ کتابخوانی توجه به بخش کودکان ونوجوانان و به تبع آن قصه گویی است.
وی بااشاره به اینکه تجهیز بخش کودکان و نوجوانان اولویت اصلی کتابخانه ها هستند اظهار کرد: ‌کتابخانه ها باید محیط امن برای حضور  کودکان و نوجوانان باشد و تمامی کتابدارها باید توانایی قصه گویی را داشته باشند.
معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی کشور مخاطبان و کتابدارها را دو سرمایه اصلی نهاد دانست و گفت: قصه گویی یکی از ابزارهایی است که با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را در حوزه ترویج کتابخوانی دارد.
رمضانی ادامه داد: نهاد کتابخانه ها ظرفیت خوبی در حوزه قصه گویی دارد که تاکنون مغفول مانده و این جشنواره زمینه خوبی است تا در کنار ایجاد رقابت ،‌استعداد های قصه گویی شناسانده شوند.
همچنین سرشار  مدیر شبکه پویا نیز در این مراسم  با بیان اینکه از تمامی برگزیدگان جشنواره قصه گویی شمال غرب کشور درسال آینده در شبکه پویا استفاده خواهد شد،  جذب کودکان به کارهای عملی و مهارتی را از ا هداف شبکه پویا   عنوان کرد و گفت: کودکان باید در کنار تماشای تلویزیون بیشتر کارهای جانبی همچون کتابخوانی،‌ نقاشی،  بازی ومهارت علمی یاد بگیرند.
‌وی بااشاره به اینکه برنامه های شبکه پویا بیشتر در جهت ترویج کتابخوانی است خاطر نشان کرد: ‌طی توافقی سال آینده برای برنامه سازی در حوزه کتاب و قصه گویی،‌ ارتباط موثری بانهاد کتابخانه ها شکل می گیرد.
مدیر شبکه پویا اظهار کرد: ‌کتابدارها جز نیروهای نخبه فرهنگی هر استان هستند و برگزاری چنین جشنواره های زمینه شکوفایی استعداد ها می شود.
سرشار تاکید کرد: ‌نسلی که کتابخوان و اهل کتاب باشد در کنار عقاید مختلف با تقویت مشترکات می توانند باهم گفت وگو کنند.
به گزارش ایسنا؛ در ادامه از نفرات برگزیده نخستین جشنواره قصه گویی شمال غرب کشور تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.