مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: چهارمین مهرواره بزرگ بازی های بومی محلی با هدف احیا و ترویج فرهنگ سنتی گذشتگان و انتقال آگاهانه آن به نسل جدید و آموزش فعالیت های گروهی به کودکان و نوجوانان برگزار شده است.
زهره عالی نسب افزود: بازی های بومی، محلی و سنتی ایرانی علاوه بر بار فرهنگی از جذابیت و تنوع بالایی برخوردار است و شادابی و نشاط را میان اقشار مختلف ایجاد می کند.
وی بیان کرد: احیا و نمایش بازی های بومی محلی و جایگزین کردن آن با بازی های الکترونیکی مخرب و آسیب رسان برای کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری می تواند بسیار مؤثر و کار آمد واقع شود.
مهرواره بازی های بومی محلی با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری شبانکاره، دیلم، اهرم، گناوه، برازجان وحدتیه و دالکی در ورزشگاه شهدای این شهر برگزار شد.
طبق اعلام نظر هیأت داوران این دوره از بازی های بومی محلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر متشکل از مهشید جهازی کارشناس مسئول کانون و مدرس دانشگاه و محبوبه شهسواری دبیر هیات بازی های بومی محلی به ترتیب اعضا مراکزفرهنگی هنری دالکی مقام اول، شبانکاره مقام دوم و اهرم مقام سوم را کسب کردند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.