سرهنگ احمد کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 632 مورد از این تعداد مربوط به مردان و مابقی مربوط به زنان بوده و گواهینامه های مردان در پایه های دوم و سوم و گواهینامه خانم ها در پایه سوم صادر شده است.
سرهنگ کاظمی با بیان اینکه پنج آموزشگاه رانندگی در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: پلیس راهور در بازدید از آموزشگاه های رانندگی سطح شهرستان و با اخذ آزمون های رندومی از قبول شدگان، عملکرد افسران آزمون را در این آموزشگاه ها کنترل می کند.
وی با اشاره به تاثیر مثبت سخت گیری در صدور گواهینامه در کاهش سوانح بیان کرد: هرچه کلاس های آموزش رانندگی از لحاظ تئوری و عملی کمیت و کیفیت بالایی داشته باشد، مهارت راننده افزایش می یابد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد همچنین اظهار داشت: امسال 13 فقره گواهینامه رانندگان متخلف در این شهرستان باطل شده است.
وی اضافه کرد: طبق ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می شود.
وی ادامه داد: چنانچه پس از اعمال مرحله اول نمرات منفی شخص به 25 برسد، گواهینامه به مدت 6 ماه ضبط و پس از انقضای مدت مزبور و شخص به پرداخت 600 هزار ریال جریمه نقدی محکوم می شود.
سرهنگ کاظمی یادآور شد: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 برسد گواهینامه راننده ابطال می شود و وی بعد از یکسال می تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.
به گزارش ایرنا، در مهاباد بیش از 150 هزار خودرو پلاک شخصی و دولتی گذاری شده است.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.