به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در نشست با بانوان مشاور در دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی استان در ارومیه با بیان اینکه باید به تفاوت های موجود بین زن و مرد توجه شود، افزود: تفاوت هایی بین زن و مرد وجود دارد که در غرب این تفاوت ها نادیده گرفته شده است در حالی که تفاوت ها موجب استحکام خانواده ها و جامعه می شود.
وی با بیان اینکه نگاه اسلام به زنان جامع است، گفت: در روایت هایی آمده که فرزند پسر نعمت بوده و فرزند دختر رحمت الهی است و این بیانگر شان و مقام بلند زنان در جامعه است.
وی افزود: در دین مبین اسلام زن به جایگاهی رسیده است که تربیت فرزند و وظیفه مادری بزرگ ترین وظیفه او به شمار می رود زیرا این امر عامل اصلی تربیت جامعه و جهت دهی در جامعه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: 161 مدیر زن در استان فعالیت می کنند و 60 تعاونی فعال زنان در شهرستان های مختلف وجود دارد.
شهلا تاجفر افزود: 467 نفر عضو هیات علمی زن در دانشگاه های آذربایجان غربی مشغول تدریس و پزوهش هستند و 293 نفر زن متخصص و فوق تخصص نیز شناسایی شده اند.
وی گفت: 46 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده در استان وجود دارد و از کل 6 هزار و 178 نفر اعضای شوراهای استان 44 نفر زن هستند.
وی اضافه کرد: 77 زن دهیار در آذربایجان غربی فعال بوده و 115 صندوق زنان عشایر و روستایی در این استان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: شاخص با سوادی در بین زنان استان 82.42 درصد بوده و 9 نفر از بانوان قاضی نیز به عنوان مشاور در دستگاه قضایی فعال هستند.
این دیدار به مناسبت روز زن و فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه (س) انجام شد، مشکلات بانوان استان که قبلا احصا شده بود در این دیدار به صورت کتبی تقدیم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.