یعقوب حسین نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آب شهرهای ماکو، بازرگان، شوط و روستاهای در مسیر خط انتقال و مراکز صنعتی موجود از بازرگان تا فرودگاه از منابع آب ماکو تامین می شوند.
وی افزود: تعداد انشعابات آب شهرهای ماکو شامل 17هزار و 500 خانوار، شهر شوط 9 هزار و 500 خانوار و شهر بازرگان چهار هزار و 500 خانوار می باشد.
وی ادامه داد: تعداد خانوار روستاهای همجوار نیز در مسیر خط انتقال آب چهار هزار خانوار می باشد.
به گفته مدیر امور آب و فاضلاب ماکو میزان تولید آب از تصفیه خانه شماره یک، 2 و 10 حلقه چاه آب، 400 لیتر در ثانیه می باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه نیاز به افزایش ظرفیت خط انتقال برداشت آب خام از رودخانه و پمپاژ به تصفیه خانه آب شماره 2 در این شهر احساس می شود، افزود: در سال 98 با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و با اعتبار 150میلیارد ریال این طرح عملیاتی خواهد شد.
مدیر امور آب و فاضلاب ماکو تاکید کرد: نیاز ضروری به اصلاح شبکه خطوط اصلی و فرعی در مناطق مختلف شهری با توجه به فرسودگی و بالابودن طول عمر لوله ها که برای این امر اعتبار اولیه ای در حدود پنج میلیارد ریال لازم است.
وی در پایان گفت: 100 درصد منابع ریالی پیش بینی شده از محل درآمدهای سرمایه ای و 75 درصد منابع ریالی پیش بینی شده از محل در آمد های جاری تحقق یافته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو و شوط و شهر بازرگان در شمال استان آذربایجان غربی و درداخل منطقه آزاد واقع شده است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.