رئیس اداره آموزش و پرورش سلماس گفت: بازی های بومی و سنتی میراثی ماندگار از نسل های پیشین است که ترویج آن در دانش آموزان می تواند نسلهای گذشته و امروز را به هم پیوند دهد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین خیرجویی در افتتاحیه نخستین دوره بازی های بومی محلی شهرستان سلماس گفت: این جشنواره به منظور ترویج ورزش های بومی و وفاق با فرهنگ های گذشته و انتقال به نسل حاضر  با انجام انواع مسابقات محلی بومی در مقطع اول ابتدایی مدارس سلماس برگزار شد .

خیرجویی بیان کرد: در حالی که این روزها بازی و رقابت در فضای واقعی جای خود را به بازی در فضای مجازی داده است به نظر می رسد احیای بازی های بومی و محلی راهکاری برای ایجاد نشاط و سرزندگی در بین دانش آموزان باشد .

وی افزود: بازی های بومی و محلی از جمله نمودهای اجتماعی و فرهنگی هر اجتماع به حساب می آیند و در حقیقت ویژگی اصلی بازی، درس آموزی و سازگاری با نظام و محیط طبیعی اجتماعی پیرامونی است .

رئیس اداره آموزش و پرورش سلماس تصریح کرد: ورزش های سنتی و بازی‌های بومی و محلی کهن غنی از آداب، رسوم و خرده فرهنگ‌هایی است که بیانگر فرهنگ اصیل مردمان هر دیار است .

خیرجویی اظهار کرد: اهمیت بازی‌های بومی و محلی و نقش تاثیرگذار آن در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌های هر منطقه زیاد است و به همین دلیل مسئولان و مدیران فرهنگی باید در سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد نگاهی ویژه به این مقوله داشته باشند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.