به گزارش خبرنگار ایرنا، در این کارگاه آموزشی دو ساعته که روز یکشنبه در محل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، یک کارشناس و پژوهشگر سواد رسانه درحوزه فضای مجازی و عضو بسیج رسانه استان گلستان گفت: نا آگاهی از حوزه گسترده و پیچیده فضای مجازی، آسیب های جدی به افراد جامعه بویژه نسل نوجوان و جوان وارد می کند.
میثم قرائی افزود: امروز افزون بر 70 درصد زندگی افراد جامعه ما با فضای مجازی پیوند خورده در حالی که نمره سواد رسانه ای ما از این فضا، زیر 15 از 100 نمره است.
وی اضافه کرد: کم آگاهی نسبت به فضای مجازی و اینترنت که وارداتی است، مشکلاتی را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، آموزشی، سیاسی، بازی و سرگرمی، سلامت و امنیت به کشور وارد می کند.
قرائی با تاکید برضرورت ظرفیت سازی در حوزه فضای مجازی و تدوین استراتژی و مدیریت واحد این حوزه و نیز راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: بیشترین آسیب در فضای مجازی متوجه نسل نوجوان و دانش آموزان و از طریق بازی هایی است که 95 درصد آنان خارجی و با مضامین جنگی، خشن و غیراخلاقی هستند.
این کارشناس و پژوهشگر رسانه ادامه داد: امروز در خیلی از کشورها برای گروه های سنی مختلف سیم کارت، گوشی یا تلبت های ویژه با اینترنت جداگانه طراحی و استفاده می کنند که کشور ما نیز می تواند در این زمینه الگو برداری کند.
وی گفت: امروز باید به مقوله آموزش سواد رسانه ای در فضای مجازی بویژه برای نوجوانان و دانش آموزان که اکنون 19 میلیون کاربر این فضا را تشکیل می دهند، از طریق مدارس توجه جدی شود تا در کنار استفاده از فرصت های این حوزه، آسیب های آن نیز به حداقل برسد.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در آغاز این کارگاه آموزشی گفت: اهمیت و حساسیت فضای مجازی کمتر از فضای واقعی نیست و همه بایستی مراقب تهدیدها و آسیب های آن با افزایش سواد رسانه ای خود، باشیم.
فرهاد شیبک افزود: امروز تبادل اخبار بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و از همین فضا دشمن می تواند به حوزه های مختلف از جمله فرهنگ و امنیت ما نفوذ کند.
وی اضافه کرد: ما بایستی با افزایش آگاهی خود از طریق آموزش ها و رعایت اصول پدافند غیرعامل، از آسیب هایی که از طریق فضای مجازی متوجه افراد جامعه بالاخص نسل جوان می شود، جلوگیری کنیم.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.