به گزارش خبرنگار ایرنا، صفرعلی برزمینی روز شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری گنبدکاووس افزود: اعتبار پیش بینی شده در سال جاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی استان 87 میلیارد ریال است که 50 میلیارد ریال این اعتبارات صرفا برای مناطق حاشیه نشین و رفع مسائل و مشکلات آن است.
وی، راه اندازی مدارس مهر ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل با اعتبار 16 میلیارد ریال، راه اندازی سه دفتر تسهیل گری و احداث چند فرهنگ سرا را از مهمترین برنامه ها در دست اقدام حوزه اجتماعی گلستان ذکر کرد و افزود: هر شهرستان استان، بویژه گرگان و گنبدکاووس که متقاضی این طرح ها باشد، می تواند از اعتبارات پیش بینی شده آن استفاده کند.
وی اضافه کرد: درنظر داریم تعداد دفاتر تسهیل گری گلستان که فعلا سه دفتر شامل دو دفتر در گرگان و یک دفتر در گنبدکاووس است، به 10 دفتر افزایش یابد که یک دفتر دیگر سهم گنبدکاووس می باشد.
برزمینی تصریح کرد: گلستان دربرخی آسیب ها مانند مصرف مشروبات الکلی و شیوع اعتیاد از استان های رده بالای کشور است که لازمه کاهش این آسیب ها مشارکت فعال همه دستگاه های متولی با یکدیگر است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان همچنین از اختصاص بودجه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی برای تکمیل ساختمان نگهداری متکدیان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح، معضل تکدی گری از چهره این شهر با فرهنگ و قدمت تاریخی، رخت برخواهد بست.
وی با تاکید بر ضرورت سرلوحه قرار دادن طرح تقسیم کار ملی درحوزه آسیب های اجتماعی از سوی ادارات و نهادهای استان، خواستار پرهیز از موازی کاری دراین حوزه شد.
وی اضافه کرد: با اینکه اقدامات خوبی درحوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن در سال های اخیر انجام شده اما بعضی موازی کاری ها از سوی ادارات و نهادها، سبب شده تا نتوانیم برخی از ایرادات ساختاری و عملکردی در این حوزه را رفع نماییم.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از تلاش ها و اقدامات شهرداری این شهر در اجرای طرح توسعه و بازآفرینی شهری و مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین سیدآباد و بدلجه، برلزوم مشارکت همه ادارات و نهادها دراین حوزه با شهرداری تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی گفت: اعتبارات ستاد باز آفرینی شهری، فرصت استثنایی برای ادارات و نهادها در انجام طرح های زیرساختی درمناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهری است که بایستی به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه در گنبدکاووس و در قالب کارگروه تخصصی به مسائل آسیب های اجتماعی پرداخته می شود، اضافه کرد: این شهرستان آماده راه اندازی مدرسه مهر ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل و افتتاح دفتر تسهیل گری است.
به گزارش ایرنا، شهردار گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت: برای اجرای 10 پروژه زیربنایی درمناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر این شهر بویژه در دو محله سیدآباد و بدلجه مبلغ 521 میلیارد ریال به ستاد بازآفرینی شهری پیشنهاد شده است.
منصور طعنه گنبدی افزود: علاوه بر این، برای مشارکت در این طرح ها و برخی طرح های دیگر در حوزه مناطق حاشیه نشین شهری مبلغ 537 میلیارد ریال توسط ادارات و نهادها از جمله شهرداری پیشنهاد داده ایم.
وی اضافه کرد: این اعتبارات برای دو سال 97 و 98 است که پیگیری برای تخصیص و اجرایی کردن طرح ها نیازمند مشارکت و اقدام مشترک همه دستگاه های متولی درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان می باشد.
شهر گنبدکاووس با افزون بر 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.