حجت الاسلام امیرعباس عابدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خاکبرداری و تسطیح این زمین ها با مشارکت یک شرکت پیمانکاری و با حداقل هزینه انجام می شود و با توجه به حجم خاک و دشواری تسطیح، بهره برداری قسمتی از این زمین ها از اوایل سال آینده امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: پس از حل مشکل زمین های بادکی و الحاق این زمین ها به آرامستان، این سازمان جهت پیشبرد اهداف توسعه نسبت به آماده سازی این زمین ها اقدام کرده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه آرامستان و اضافه شدن 212 هکتار زمین به آن، باغ رضوان ارومیه تا 100 سال آینده برای دفن اموات جوابگوست.
وی اضافه کرد: کار دفن اموات در این آرامستان از سال 1351 و در زمینی به وسعت 51 هکتار آغاز شد و تاکنون افزون بر 100 هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند.
رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: طرح توسعه باغ رضوان ارومیه از سال 1393 آغاز و اگرچه در سال 1380 به الحاق 90 هکتار به این آرامستان رای داده شد ولی این اتفاق نیافتاد و طرح توسعه باغ رضوان از سال 1393 وارد چرخه اجرایی شد و در نهایت 90 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت آرامستان اضافه کردیم.
حجت الاسلام عابدینی افزود: از 90 هکتار الحاقی در حدود 16 هکتار جهت ساخت یادمان شهید باکری و 74 هکتار برای دفن اموات اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: علاوه بر 74 هکتار الحاقی، 124 هکتار زمین نیز از اشخاص جهت توسعه آرامستان در مرحله خرید قرار دارد و الحاق 14 هکتار از اراضی روستای بادکی به آرامستان مورد موافقت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: وسعت کنونی آرامستان که اموات در آن دفن شده اند، 84 هکتار است و با اجرای طرح های توسعه، وسعت آرامستان به 296 هکتار می رسد.
به گزارش ایرنا، ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی بوده و 700 هزار نفر در مساحت 11 هزار هکتاری این شهر زندگی می کنند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.