حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تنوع اقوام و ادیان یکی از مزیت های فرهنگی این استان به شمار می رود و با توجه به این امر، باید مسوولان در بحث بودجه فرهنگی توجه ویژه ای به این استان مرزی داشته باشند.
وی اضافه کرد: باید عدالت در تمامی حوزه ها رعایت و اجرای مباحث فرهنگی نیز باید بر اساس شرایط هر استان تقسیم شود.
وی بر نظارت جدی به فیلم و کتاب های تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: نظارت بیشتر بر تولید فیلم و کتاب در کشور ضروری است که در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: برخی مواقع محتویات این آثار، آداب نامناسب را در جامعه ترویج می کنند که این امر نیازمند نظارت ویژه مسوولان است.
وی ادامه داد: احساس می‌شود بسیاری از مباحثی که در صداوسیما اجازه پخش ندارند، در فیلم‌های سینمایی رعایت نشده و فرهنگ غلطی را در بین خانواده‌های ایرانی نهادینه می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه باید انسجام مناسب در انجام کارهای فرهنگی وجود داشته باشد، بیان کرد: سازمان ها بودجه‌های فرهنگی خود را براساس مباحث فرهنگی هزینه می‌کنند و این امر نیاز به وحدت رویه دارد تا جلوی اتلاف هزینه ها گرفته شود.
امام جمعه ارومیه گفت: شورای فرهنگی، قرارگاهی مناسب برای تبیین دستاوردهای فرهنگی کشور است و باید در مساله اجرای برنامه های فرهنگی در کشور حضوری فعال داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار بیان کرد: این استان دارای عقب ماندگی های فرهنگی و هنری بوده و بودجه فرهنگی ما کمتر از سایر استان‌های مرزی است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: همجواری با سه کشور خارجی فرصت ویژه ای برای توسعه فرهنگی آذربایجان غربی بوده و این امر نیازمند توجه ویژه مسوولان است.
مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: در بخش های قرآن و عترت و همچنین کارهای هنری و فرهنگی در آذربایجان غربی کارهای خوبی انجام می شود.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بود و باید به بخش فرهنگی توجه ویژه ای صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی مدیرکل امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بررسی حوزه های مرتبط دیروز و امروز میهمان مدیران و فعالان فرهنگی آذربایجان غربی بود.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.