مجتبی منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 275 هزار راس گوسفند و بز بوده و 34 هزار و 923 راس گاو بود.
وی اضافه کرد: بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری بومی کشور محسوب می شود و سازمان دامپزشکی اقدام های متعددی را برای کنترل این بیماری انجام داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این بیماری و لزوم پیشگیری از آن، مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی و ترویج و آموزش دامداران در اولویت برنامه های واحد مبارزه این شبکه در شهرستان خوی قرار دارد.
رییس اداره دامپزشکی خوی گفت: هیچ مورد مشکوکی از این بیماری در این شهرستان مشاهده نشده ولی برای ایجاد اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز مشکل در آینده، این مایه کوبی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، مرزی بودن استان موجب شده است تا دام ها و طیور استان بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند و نیازمند توجه و نمونه برداری مستمر باشند.
همه ساله جمعیت دام های سنگین در چهار نوبت و دام های سبک در یک نوبت علیه بیماری تب برفکی در استان مایه کوبی و ایمن سازی می شوند.
تب برفکی بیماری ویروسی و بسیار واگیردار دام های زوج سم است و در دام های اهلی و حیات وحش دیده می شود و می تواند خسارت اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری، دامداران و روستائیان وارد کند.
تلفات این بیماری در دام های بالغ کم بوده و به ندرت اتفاق می افتد ولی در دام های جوان تلفات قابل توجهی دارد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.