کارگردان این فیلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجموعه در سه قسمت پیش بینی شده و قرار است که همزمان با 'روز شهردار' که مصادف با سالروز شهادت شهید مهدی باکری /25 اسفند/ است، از شبکه یک سیما پخش شود.
مهدی رمضانی با بیان اینکه 40 درصد این فیلم در میاندوآب ساخته می شود، ادامه داد: دوران کودکی، نوجوانی و دوران تحصیل از جمله مراحلی است که در ساخت این مجموعه به آن پرداخته می شود.
وی بیان کرد: در این مجموعه به دوران شهردار شدن شهید باکری و اقدامات مثبت وی در آن دوران که هنوز هم زبانزد خاص و عام است، پرداخته می شود.
وی گفت: در این نمایش از یک عاشیق محلی نیز استفاده می شود که به عنوان راوی، داستان زندگی این شهید بزرگوار را در دوران کودکی، نوجوانی و زمانی که شهردار است، بازگو می کند.
کارگردان سریال آقای شهردار، با اشاره به اینکه در بحث شهدا تاکنون فقط به مقوله جنگ و رشادت در جنگ پرداخته شده و کمتر زندگی شهدا به تصویر کشیده و بازگو شده است، افزود: در ساخت این مجموعه سعی شده است کمی متفاوت تر به این موضوع که چه عاملی باعث شد شهید مهدی باکری در سنین جوانی عهده دار فرماندهی یک لشگر بزرگ شود، پرداخته می شود.
رمضانی اظهار داشت: در ساخت این مجموعه هادی فلاحی به عنوان دستیار اول، علیرضا نظارت به عنوان تهیه کننده، ایمان ابراهیمی مدیر تصویربرداری و حمید زیباکلام به عنوان صدابردار فعالیت دارند و 15 نفر نیز به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند که همه آنان از هنرمندان و بازیگران این شهرستان هستند.
وی از امام جمعه، فرماندار و مجموعه اداره فرهنگ ارشاد اسلامی میاندوآب و فعالان هنری این شهرستان که با عوامل این مجموعه همکاری دارند، قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، شهید مهدی باکری در سال 1333 در میاندوآب دیده به جهان گشود؛ پدر وی کارمند کارخانه قند این شهرستان بوده و خانواده وی در یکی از این واحدهای مسکونی این کارخانه سکونت داشت.
شهید باکری که مدتی شهردار ارومیه بود، در جنگ تحمیلی فرماندهی لشگر 31 عاشورا را بر عهده داشت.
این شهید والامقام و سردار سپاه اسلام در روز پانزدهم اسفند سال 1365 در عملیات بدر به شهادت رسید.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.