امیریدبیضا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساکنان چهار روستای منطقه «اوریات» بخش تخت سلیمان در 65 کیلومتری تکاب و 2 روستای «آسمان بلاغی» و «آی قلعه سی» در بخش مرکزی این شهرستان هم اینک در محاصره برف و کولاک هستند.
وی با بیان اینکه تردد در این 2 محور سخت گذر و برفگیر روستایی در مسیرهای اوریات و آی قلعه سی جریان ندارد، اظهار داشت: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب از شب گذشته مشغول برف روبی و بازگشایی راه دسترسی این روستاها هستند.
یدبیضاء ادامه داد: این روستاها در مناطق دورافتاده تکاب واقع شده اند و راه دسترسی آنها دارای گردنه برف گیر و سخت گذر است که در زمان بارش برف و کولاک بلافاصله مسدود می شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بیان کرد: بازگشایی این محورهای روستایی از شب گذشته تاکنون با وجود کولاک شدید توسط راهداران ادامه دارد.
یدبیضاء افزود: ارتفاع برف در مناطق سخت گذر روستایی از جمله محور دورافتاده منطقه اوریات بخش تخت سلیمان تکاب به بیش از سه متر می رسد و راه دسترسی این روستاها در یک ماه گذشته چهار مرتبه بازگشایی شده است.
وی با تشریح وضعیت تردد در محورهای بین شهری تکاب نیز اضافه کرد: محورهای تکاب - شاهین دژ و تکاب - بیجار با وجود کولاک باز است و تردد در آنها جریان دارد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب با اشاره به برف روبی مداوم محور ایرانخواه گفت: تردد در محور تکاب - دو راهی ایرانخواه به علت گردنه های برف گیر و سخت گذر امکان پذیر نیست و رانندگان تا اطلاع بعدی از تردد در این محور خودداری کنند.
یدبیضا افزود: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه پیش از تردد در محورهای مواصلاتی شهری و روستایی تکاب از وضعیت جاده اطلاع پیدا کرده و هشدارهای راهداری را جدی بگیرند و به طور حتم از زنجیر چرخ استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، بارش برف و کولاک از روز گذشته/جمعه/ تکاب را فراگرفته و موجب اختلال در وضعیت محورهای مواصلاتی این شهرستان شده است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 90 روستا دارد؛ راه دسترسی این شهرستان و بسیاری از محور های روستایی تکاب سخت گذر و برف گیر است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.