مدیر آموزش و پرورش سلماس گفت: در راستای برقراری عدالت آموزشی  تمام کودکان بازمانده از تحصیل سلماس جذب می شوند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین خیرجویی در جلسه پیگیری جذب کودکان بازمانده از تحصیل شهرستان سلماس که با حضور روحانیون ، دهیاران بخش مرکزی و کوهسار ، روسای ادارات و جمع کثیری از مدیران مدارس منتخب در محل سالن ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه تحصیل و فراگیری علم و دانش حق همه کودکان است افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی همه کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان با همکاری همه دستگاههای اجرایی جذب کلاس درس و مدارس خواهند شد .

خیرجوئی افزود: برای پوشش حداکثری دانش آموزان و ممانعت از ترک تحصیل آنان از تمامی امکانات آموزش و پرورش و در صورت نیاز ارگان های دیگر نیز بهره خواهیم گرفت تا حتی یک دانش آموز نیز از نعمت تحصیل محروم نماند .

شهریار فاطمی مشاور و کارشناس تحصیلی گفت: بحث کودکان بازمانده از تحصیل در سلماس ،  علاوه بر عوامل ملی که در سطح جامعه می‌بینیم، درگیر عوامل خاصی است که اساسی‌ترین عامل، فاکتور اقتصادی است. بسیاری از خانواده‌ها قادر به تأمین هزینه‌های تحصیل فرزندان خود مانند لوازم‌التحریر یا حداقل پوشاک کودکان مدرسه‌ای خود نیستند .

وی اضافه کرد: عامل مهم دیگر، بحث‌های فرهنگی است که بسیار مهم و تأثیرگذار است. بی‌سرپرست یا بدسرپرست بودن کودکان، ازدواج‌های زودهنگام به‌ویژه در دختران( معضل کودک همسری) و نگاه خاص برخی مناطق روستایی و عشـایری به دختران و اولویت قرار دادن پسران برای تحصیل ازجمله عوامل مهم بازدارنده کودکان از تحصیل است .

فاطمی با تأکید بر ارائه آمار دقیق‌تر در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل گفت: بر اساس سند راهبردی، صداوسیما، ائمه جمعه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها ازجمله شرکای آموزش و پرورش برای حل مساله کودکان بازمانده از تحصیل هستند و آموزش و پرورش مجری آن است .

وی در این جلسه با تأکید بر تلاش حداکثری مجموعه آموزش و پرورش سلماس در پوشش صد درصدی دانش آموزان در تمامی نقاط روستایی و شهری این مهم را نیازمند عزم جدی اولیای دانش آموزان و همچنین تعامل مابین دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و رؤسای انجمن های اولیا و مربیان با مدیران مدارس دانست و خاطر نشان کرد

: آموزش و پرورش شهرستان از هیچ تلاشی در جهت پوشش حداکثری دانش آموزان و فراهم نمودن بستر مناسب برای ادامه تحصیل آنان فروگذار نخواهد کرد .


انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.