به گزارش ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این طرح ها گفت: 93 طرح از مجموع 204 طرح های قابل افتتاح، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار یکهزار و 970 میلیارد ریال و با ظرفیت ایجاد و تثبیت اشتغال 2 هزار و 251 نفری به صورت مستقیم آماده بهره برداری شده است.
ابراهیم جلیلی افزود: علاوه برطرح های بخش آب و خاک همزمان با دهه فجر 65 طرح در حوزه تولیدات دامی، 14 طرح در حوزه بهبود تولیدات گیاهی و زراعت، 9 طرح در حوزه مدیریت امور اراضی، سه طرح در بخش حوزه مدیریت شیلات، 12 طرح در حوزه صنایع تبدیلی و هشت طرح در حوزه تعاون با اعتبار سه هزار و 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه پنج طرح با سرمایه گذاری بیش از 50 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود، اضافه کرد: آذربایجان غربی هم اکنون 6.5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را تامین می کند و در برخی محصولات از جمله سیب با تولید 30 درصد نیاز کشور و چغندرقند با اختصاص 28 درصد تولید کشور جزو استان های شاخص به شمار می رود.
در ادامه آیین بهره برداری همزمان از طرح های جهاد کشاورزی استان استاندار آذربایجان غربی به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از معاونین و مدیران از شرکت دانش بنیان رویان پژوهش (کشت بافت گیاهی) در شهرستان ارومیه بازدید کرد.
شرکت رویان پژوهش آذربایجان به‌ عنوان یک شرکت دانش بنیان تحت پوشش معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با زمینه فعالیت تولید انواع پایه رویشی و نهال درختان میوه سردسیری با پایه رویشی و انواع رز با روش بیوتکنولوژی کشت بافت با هدف تولید انواع نسل جدید پایه و نهال سالم و اصیل کشت بافتی به منظور گذر از باغبانی سنتی به سوی باغبانی صنعتی و مدرن در استان آذربایجان غربی (شهرستان ارومیه ) تأسیس شده است.
شهریاری و مسوولان استانی همچنین در مزار شهدای روستای بالو ارومیه حضور یافته و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی داری 800 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که سالانه 6.5 میلیون تن محصول در این بخش تولید می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.