علی مکرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: بهره برداری از درمانگاه تخصصی، پایگاه سلامت محله شریف آباد و آزمایشگاه روستای احمدآباد بخش تخت سلیمان از مهمترین طرح های بهداشتی قابل افتتاح تکاب است که برای تکمیل آنها بیش از 26 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی چهار طرح مدرسه سازی با 16 کلاس درس در مناطق شهری و روستایی تکاب با 21 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه به پایان رسیده و در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مکرمی ادامه داد: سه طرح آسفالت خیابان ها و معابر عمومی در روستای گوی آغاج بخش تخت سلیمان و روستاهای سبیل و دورباش از توابع بخش مرکزی تکاب با 13 میلیارد ریال هزینه با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مهمترین طرح های عمران روستایی تکاب است که در چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار تکاب اضافه کرد: در ایام دهه فجر، طرح بازسازی مجتمع گردشگری آب گرم تخت سلیمان، طرح تولید فرش سبز ارگانیک، واحد تولید شن و ماسه و چند طرح برق رسانی در مناطق مختلف تکاب افتتاح خواهد شد.
مکرمی بیان کرد: همچنین 21 طرح عمرانی، گردشگری و خدماتی با 36 میلیارد ریال هزینه همزمان با دهه فجر امسال در روستاهای بخش تخت سلیمان تکاب به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به کلنگ زنی سه طرح عمرانی در تکاب در دهه فجر گفت: عملیات اجرایی طرح آسفالت محور تکاب - دندی به طول 23 کیلومتر، احداث مجتمع آب رسانی زرشوران بخش تخت سلیمان و عملیات ساخت یک باب کتابخانه عمومی در شهر تکاب با مجموع 72 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر آغاز و این طرح ها کلنگ زنی خواهد شد.
فرماندار تکاب افزود: طرح آسفالت محور تکاب - دندی از مهمترین طرح های زیر ساختی تکاب است که برای احداث آن 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
مکرمی ادامه داد: همچنین برای اجرای طرح احداث مجتمع آب رسانی زرشوران بخش تخت سلیمان 12 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و با تکمیل و بهره برداری از آن ساکنان سه روستای زرشوران، آلوچلوی سفلی و علیا از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.
وی بیان کرد: در دهه فجر امسال همچنین عملیات اجرایی نصب علمک و واگذاری انشعاب شبکه گاز خانگی در روستاهای چهارقلعه، فیض آباد، عربشاه گروس و آسمان بلاغی از توابع بخش مرکزی تکاب با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار آغاز خواهد شد.
فرماندار تکاب با بیان اینکه اقدامات خوب و موثری در یک سال گذشته در راستای توسعه و بهبود زیرساخت های روستاهای این شهرستان انجام شده افزود: با بهره برداری از طرح ها و پروژه های عمران روستایی در دهه فجر بیش از 5پنج هزار خانوار روستایی در بخش های تخت سلیمان و مرکزی تکاب از خدمات و امکانات زیربنایی بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، 12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نام ایام الله دهه فجر نامگذاری شده و امسال جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 36 هزار نفر از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.