حجت الاسلام اباذر بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه ها در سطح یک هزار و 200 کانون استان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،40 کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه در سطح شهرها و روستاهای استان افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: از این تعداد 23 مورد کانون فرهنگی و هنری است که در شهرستان های میاندوآب، مهاباد، ارومیه و خوی افتتاح می شوند.
وی ادامه داد: اجرای گروه سرود 40 هزار نفری با عناوین ' خمینی‌ای امام ' و '‌ای ایران ' همزمان با سراسر کشور در لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن در ارومیه و شهرستان‌های استان که با حضور یک هزار و 600 نفر از دانش آموزان و بسیجیان صورت می گیرد از شاخص ترین برنامه های ما در دهه فجر انقلاب اسلامی است.
وی بیان کزد: این برنامه در ساعت 9:33 دقیقه صبح روز جمعه/12 بهمن/ در میدان انقلاب ارومیه آغاز می شود.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: تجلیل از40 خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم در مسجد موسی بن جعفر ارومیه، تجلیل از باغبان لاله ها، تجلیل از غنچه های انقلاب ، حفظ سوره فجر در یک هزار و 100 کانون، اجرای دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار در ارومیه، خوی، میاندوآب و مهاباد، افتتاح کانون فرهنگی هنری حضرت عیسی در مسجد محمد رسول الله جانوسلوی ارومیه، اجرای طرح تلاوت نور در یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقه فرهنگی یاران انقلاب ، برنامه چله انقلاب مسجدی و نشست روشنگری انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در دهه فجر امسال است.
حجت الاسلام بیگی افزود: همچنین طرح ملی ' امین الاسرار ' در ایام دهه فجر امسال در آذربایجان غربی در راستای بزرگداشت مقام حضرت امام محمد باقر (ع) به صورت مسابقه در فضای مجازی برگزار می شود.
وی، اجرای طرح 10 شب 10 مسجد، برگزاری محافل انس با قرآن، تجلیل از نخبگان مساجد و اجرای ویژه برنامه های سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را از دیگر برنامه های این نهاد فرهنگی در استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه انقلااب اسلامی نشات گرفته از انقلاب پیامبر اکرم (ص) است گفت: انقلاب در راه خدا، داشتن پایگاه مردمی مردمی بودن، ولایی بودن انقلاب و ولایت پذیری مردم، منطقی و استدلالی بودن، نقش محوری مسجد در شکل گیری انقلاب اسلامی از جمله شاخصه های مشترک انقلاب حضرت امام(ره) و انقلاب پیامبر(ص) بود.
کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند 1372 شمسی و طبق مصوبه 302 شورای انقلاب اسلامی ایجاد شد.
تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون هاست.
به گزارش ایرنا، دهه فجر از فردا /12 بهمن/ آغاز می شود و تا 22 بهمن ماه / سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی/ ادامه دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.