رئیس سازمان نظام‌مهندسی آذربایجان غربی گفت: سالانه میزان ساخت و ساز در ارومیه حداکثر یک میلیون متر مربع است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رحیم نجاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سالانه در شهر ارومیه، حداکثر یک میلیون مترمربع ساخت و ساز انجام شده در حالیکه در حدود 4 هزار نفر مهندس در همین شهر پروانه اشتغال دارند و در واقع سهم هر مهندس تنها ۱۰۰۰ متر مربع می شود.
وی با بیان اینکه صنعت ساختمان کشور سالانه ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد اظهار کرد:  ۳۰۰ صنعت وابسته به صورت مستقیم و ۱۳۰۰ شغل مرتبط با صنعت ساختمان در کشور وجود دارد.
نجاتی بااشاره به اشتغالزایی این صنعت در کشور گفت: هر ۱۰۰ مترمربع ساخت و ساز در کشور ،۳۰۰۰ شغل دائم ایجاد می کند.
رئیس نظام‌مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان مدافع حقوق شهروندان ،حاکمیت و اعضای خود است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰۰ نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان هستند که نسبت به سال ۸۸ تعداد اعضا ۴ برابر رشدداشته است‌.
وی با بیان اینکه رکود اقتصاد کشور طی چندسال گذشته سبب شده اقتصاد صنعت ساختمان دچار رخوت شود گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته رشد قارچ گونه فارغ التحصیلان نامتعارف رشته های مهندسی ساختمان نیز به وضعیت ساخت و ساز دامن زده است.
نجاتی بااشاره به اینکه اکثر تخلفات بخش ساختمان، زیر بنایی و جز تخلفات شهرسازی است یادآور شد: اکثریت ساختمانهای گروه "ب" که برای سرمایه گذاری ساخته می شوند از نقشه های تهیه شده سازمان عدول می کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.