شهردار ارومیه گفت: توسعه شهر ارومیه بصورت افقی تهدید جدی برای شهر به ویژه باغات است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد حضرت پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر ها با افزایش نرخ رشد جمعیت از نظر ارتفاع توسعه می یابند، عنوان کرد: در حال حاضر فرهنگ آپارتمان نشینی در شهر ترویج یافته است و همچنین نگاه ها به این مقوله مثبت شده است.
وی با تاکید براینکه توسعه شهر ارومیه بصورت افقی تهدید جدی برای شهر به ویژه باغات است، بیان کرد:  ارومیه به عنوان باغ شهر در سطح کشور مطرح است و شهرداری ارومیه نیز برای حفظ این باغات انها را خریداری کرده است.
شهردار ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر شهر ارومیه از نظر ارتفاع رشد می کند، گفت:  متاسفانه شهروندان در ساخت وساز ساختمان ها از نظر ارتفاع در معابر شهری خارج از ضوابط شهر سازی در گذشته اقدام کرده اند .
وی با اشاره به مقابله با ساخت وساز های غیر مجاز در شهر ارومیه،  بیان کرد: مدیریت شهری ارومیه طی 6سال اخیر توانسته است ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح  شهر را 95 درصد کنترل کند .
حضرت پور در ادامه به ساخت پروژه های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت:  پروژه های سرمایه گذاری اوریاد در قالب مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی در هفته دولت سال 98 به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه مقابله با سد معبر در معابر شهر ارومیه در حال اجرا است ، بیان کرد: اراده مدیریت شهری در مقابله با سد معبر جدی است  و سد معبر،  تعرض به حقوق و فضای عمومی شهر به هیچ وجه قابل قبول نیست.
به گفته شهردار ارومیه  هدف مدیریت شهری درساماندهی دستفروشان قطع کردن روزی انان نیست و دستفروشان در بازارچه های هفتگی  ساماندهی می شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.