رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: هیچ مشکلی در عرضه سبزی وصیفی جات در ارومیه وجود ندارد.

عزتی درگفت وگو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود:  ‌هیچ گونه کمبودی درعرضه سبزیجات وصیفی جات در ارومیه وجود ندارد و بارندگی، کاهش دمای هوا و وجود دلال در بازار فروش علت اصلی افزایش قیمت سبزی در روزهای گذشته است.

عزتی بااشاره به اینکه به دلیل بارش های زمستانه امکان برداشت سبزی از جالیز وجود ندارد تصریح کرد: ‌قیمت عمده هرکیلو سبزی در میدان میوه و تره بار شهر 3000تا 4000 تومان است ولی برخی افراد سودجو بیشتراز سود مصوب اتحادیه که ٣٥ درصد است قیمت ها را افزایش داده و به فروش می رسانند.

وی با اشاره به قیمت سایر صیفی جات ادامه داد: قیمت هرکیلو سیب زمینی درمیدان 1500 تومان تا 1800تومان است همچنین قیمت پیاز درمیدان میوه وتره بار ارومیه بین کیلو 2000 تا 2500 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه بااشاره به اینکه سبزی و صیفی جات موردنیاز مردم  تا ١٥ فروردین ٩٨ خریداری شده و هیچ مشکلی درتامین این اقلام نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: در برخی  میوه ها همچون هندوانه مازاد داریم که علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به کشورهای آلمان، عراق و ترکیه نیز صادارت انجام شده است.

عزتی با تاکید بر اینکه ارومیه تولید کننده  اول سیب درکشور است ولی متاسفانه امسال به وارد کننده سیب تبدیل شده است ا‌ظهارکرد: بدلیل اینکه بیشتر سیب های تولید استان در سردخانه ها انبار شده یا به تهران صادر شده است متاسفانه در داخل استان باکمبود سیب مواجهه هستیم و برای تامین سیب مورد نیاز استان  مجبور به واردات سیب از شهرهای مراغه و مشگین شهر شدیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت:‌ قیمت هرکیلو سیب ارومیه درمیدان میوه و تره بار بین 5000 تا 7000 تومان بوده و هرکیلو سیب مراغه ١٠ هزار تومان بفروش می رسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.