فرماندار ماکو گفت: مشکل وام مسکن واحد های زیرکوهی ماکو از محل اجرای طرح بازآفرینی شهری حل شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین عباسی در جلسه بررسی مشکلات خانوارهای زیر کوهی با تاکید بر لزوم تسریع در حل مشکلات واحد های مذکور گفت: طبق بررسی های بعمل آمده و نظرات کارشناسان 2220 واحد زیر کوهی درشهر ماکو شناسایی شده است و تاکنون 195 خانوار در پروژه آسمان 3 بشگوز اسکان یافته اند.

وی افزود: مقرر گردیده بود حدود 600 خانوار دیگر نیز در محل موسوم به باغ داداشخانی اسکان یابند که علیرغم مصوبه هیات دولت چندین سال است که با مشکل دریافت تسهیلات کم بهره مواجه هستند که در جلسه اخیر ستاد بازآفرینی شهری این موضوع مطرح و حل شد.

فرماندار ماکو خاطر نشان کرد: با ابلاغ موضوع به اداره کل راه و شهرسازی تسهیلات مورد نیاز خانوارهای زیرکوهی اعطاء خواهد شد و برنامه ریزی های بعدی جهت انتقال ما بقی واحد ها با خطر پذیری بالا نیز در دستورکار دولت قرار دارد.

به گزارش ایسنا؛ ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

شهر ماکو در دره‌ای بنا شده که رودخانه زنگمار از آن می‌گذرد و شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. قسمت جنوبی شهر در دامنه کوه سبد قرار گرفته و بخش شمالی در دامنه کوه قیه است.

خانه های تعدادی از خانوارهای در زیرکوه واقع شده که از این وضعیت دلخوشی ندارند و طی چندین سال گذشته مردمان ان منطقه از وحشت سقوط سنگ بر بام خانه هایشان از مسئولین خواستار حل مشکل و انتقال به منطقه ای امن بودند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.