سجاد سلطان زاده روز سه شنبه در دیدار با فرماندار ارومیه افزود: توسعه مراودات در این حوزه ها از ضرورت های افزایش ارتباط ایران و ترکیه است که با جدیت بیشتر به دنبال رشد روزافزون در این بخش هستیم.
وی اضافه کرد: همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین 2 کشور ایران و ترکیه در شناسایی آداب و رسوم و رونق اقتصادی هر 2 طرف مرز تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیان کرد: ارتقای روابط استان آذربایجان غربی با استان های شرقی ترکیه از جمله ارزروم در دستور کار کنسولگری ایران در این شهر قرار دارد.
فرماندار ارومیه نیز در این دیدار گفت: مسوولان آذربایجان غربی به ویژه مرکز این استان پیگیر ارتقای روابط اقتصادی و فرهنگی با ترکیه به ویژه استان های شرقی این کشور هستند که امیدواریم با اهتمام کنسولگری ایران در این منطقه، زمینه اجرای این امر فراهم شود.
علیرضا ملامحمدی زاده با اشاره به برخی مسائل و مشکلات مرزی در منطقه اظهار داشت: بخش های مختلف وزارت امور خارجه می تواند برخی از مشکلات مرزی را به لحاظ حقوقی پیگیری کند.
وی اظهار امیدواری کرد تا برخی از امور مرزی نظیر مسائل گمرکی با سهولت بیشتری بین 2 طرف به ویژه در مرز سرو - اسندره انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ارومیه یکی از شهرستان های مرزی ایران با ترکیه است که مرز رسمی سرو – اسندره نیز در این منطقه قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.