به گزارش ایرنا، مهدی قهرمانی عصر روز سه شنبه در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر که با حضور شماری از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: برپایی سفره های احسان در مراسم ختم به شیوه های نادرستی که جنبه تجمل گرایی و اسراف دارد برگزار می شود و برخی تمایل دارند که این مراسم به همین شیوه برگزار شود، در حالی که لزومی ندارد.
وی با بیان اینکه در برپایی این مراسم ها ساعت ها از وقت مردم نیز گرفته می شود، افزود: این مراسم رفته رفته از اصول خود فاصله گرفته و به خودنمایی تبدیل شده است و حتی برخی به خاطر برپایی این مراسم ها دچار مشکل مالی می شوند در حالی که در دین اسلام چنین چیزی سفارش نشده است و باید روحانیان در این باره فرهنگ سازی کنند.
قهرمانی بیان کرد: باید هزینه های صرف شده در این آیین ها مدیریت و برای امور خیریه و نیازهای اصلی جامعه صرف شود.
فرماندار میاندوآب در ادامه با اشاره به برپایی نماز جماعت در اداره ها گفت: با زور و جبر نمی توان دیگران را به اقامه نماز ملزم کرد از این رو باید با فرهنگ سازی در جامعه اشتیاق ایجاد کرد تا دیگران خود به ادای فریضه واجب نماز تمایل پیدا کنند.
وی با تاکید بر توجه و ارج نهادن به مقدسات دینی و اعتقادی اظهار داشت: نباید در این راستا از هجمه دشمنان غافل شد که همیشه درصدد ضربه زدن به اعتقاد های دینی و مذهبی مردم هستند زیرا اگر در این باره کوتاهی شود، نظام را ناکارآمد جلوه می دهند.
قهرمانی با اشاره به مصوبه های قبلی جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان گفت: شرکت نفت منطقه میاندوآب به وضعیت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی در جایگاه های سوخت و شهرداری نیز در بوستان های شهر نظارت و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز نسبت به احداث نمازخانه یا سکوی نماز در محورهای ارتباطی شهرستان اقدام کند.
وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو، نیاز است نظافت و بهداشت مکان های عمومی و رشد همه جانبه شهرستان در اولویت کار مسوولان باشد تا مسافران و گردشگران نوروزی تمایل برای اقامت در این شهرستان داشته باشند.
فرماندار میاندوآب با بیان اینکه آمار آسیب های اجتماعی در این شهرستان نگران کننده است، افزود: همه باید در کاهش آسیب های اجتماعی پای کار باشند و با همدلی و احساس مسوولیت در این رابطه تلاش کنند.
وی بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب نیز باید از سوی بانوان و آقایان به صورت جدی رعایت شود و نباید تنها در نحوه پوشش بانوان حساس بود زیرا دین اسلام پوشش مناسب مرد را نیز مورد تاکید قرار داده است.
قهرمانی همچنین با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: بدخواهان و دشمنان انقلاب در این تصور هستند که حیات نظام جمهوری اسلامی ایران رو به پایان است ولی نظام ما روز به روز در حال تعالی و رشد است.
وی افزود: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گسترده تر و پرشکوه تر از سال های قبل گرامی داشته می شود.
امام جمعه میاندوآب نیز در این جلسه اظهار داشت: در روز قیامت از حیث اعمال اولین سوالی که از انسان می شود، نماز است و آنانی که منادیان نماز در جامعه هستند باید نسبت به دیگران جدیت به خرج دهند.
حجت الاسلام حمید حسن زاده افزود: در قرآن کریم فقط به اقامه و برپایی نماز تاکید شده است و به خواندن نماز تاکید نشده است و به این معناست که نماز به صورت جماعت اقامه شود و به همین خاطر رسالت مسوولان ادارات در زمینه اشاعه آن مضاعف است.
وی با بیان اینکه نماز تنها عبادتی است که به ستون دین معرفی شده است، گفت: اگر فرهنگ برپایی نماز در جامعه نهادینه شود، ضمن اینکه نماز به جایگاه والای خود می رسد، سبب روزی و برکت می شود.
حجت الاسلام حسن زاده اظهار کرد: در گذشته فقط در 6 مسجد میاندوآب نماز جماعت برپا می شد ولی اکنون در 54 مسجد این شهر اقامه می شود‌.
وی افزود: میاندوآب در کنار کارهای عمرانی، ظرفیت کافی برای کارهای معنوی نیز دارد که لازمه تحقق آنها همدلی و وحدت است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه فرماندهی انتظامی میاندوآّب گزارشی از فعالیت های این ستاد ارایه کرد و برخی از اعضای جلسه راهکار های خود را برای ترویج فرهنگ نماز بیان کردند.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.