معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقش اساسی در توسعه فرهنگی دارد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، علی مصطفوی در آیین نکوداشت یکصد سالگی تاسیس مراکز تربیت معلم که امروز در پردیس علامه طباطبایی برگزار شد ، گفت : زیربنای همه توسعه ها ، توسعه فرهنگی است و تا زمانی توسعه فرهنگی رخ ندهد در دیگر بخشها و حوزه ها نیز توسعه ای بوجود نمی آید و اگر هم رخ دهد توسعه ای متزلزل خواهد بود .
وی گفت:  دانشگاهها علی الخصوص دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در توسعه فرهنگ نقش اساسی دارند چرا که تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه ای به شمار می آید .
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  بابیان اینکه در پذیرش دانشجو معلم در تربیت معلم ها و دانشگاهها باید شاخص هایی مد نظر قرار گیرد اظهار کرد : در پذیرش دانشجو برای این دانشگاهها و مراکز تربیت معلم باید از افرادی که عشق و علاقه به تدریس دارند گزینش شوند همچنین نظم و انظباط شاخص دیگری است که باید در این دانشگاهها و مراکز بیش از همه رعایت و  زمینه قانون مداری قرار گیرند که در اینصورت شاهد افزایش سطح علم و آگاهی در جامعه خواهیم بود.
وی در ادامه بر پژوهش محوری در این مراکز تاکید نمود و گفت : پژوهش محوری از اولویت های اصلی توازن پایدار و توسعه جامعه است که باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.
به گزارش ایسنا؛ در ادامه این مراسم از کتاب "از دانشسرا تا دانشگاه" نوشته حسین غفاری رونمایی همچنین از پیشکسوتان این مراکز تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.