ابراهیم محمدی روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان تکاب که با حضور وزیر آموزش و پرروش برگزار شد،افزود: در مجموع 24 هزار و 800 کلاس دایر در سراسر استان داریم که این 11 هزار کلاس آن تخریبی است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی در کنار سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان جزو چهار استان نیازمند توجه ویژه در شاخص های فضا و تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی است.
وی اضافه کرد: در این راستا اقدامات خوبی از سوی وزارت آموزش و پرروش و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری انجام گرفته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی گفت: در راستای سیاست های دولت و وزارت آموزش و پرورش، همواره در استان نگاه توسعه گرایانه و متعادل به مناطق 24 گانه آموزشی استان وجود دارد.
محمدی بیان کرد: خوشبختانه توسعه آموزش و پرورش در شهرستان تکاب چشمگیر بوده و از نظر نیروی انسانی کمترین چالش را در شهرستان تکاب شاهدیم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میزان حق التدیس در این شهرستان کمتر از 300 ساعت و به تعداد 12 نفر می باشد.
وی افزود: نسبت دانش آموز به معلم در شهرستان تکاب 17.3 می باشد در حالی که میانگین استان 23.7 می باشد.
محمدی بیان کرد:سرانه فضای آموزشی شهرستان تکاب 5.46 مترمربع می باشد و جزو چهار شهرستانی است که نسبت به میانگین استانی وضعیت مطلوبی دارد.
وی اضافه کرد: پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم در شهرستان تکاب 74.5 درصد می باشد که نسبت به میانگین کشوری پایین بوده و نیازمند ایجاد فضای آموزشی در مناطق محروم و روستایی است.
به گزارش ایرنا، کمبود فضا، تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پایین بودن پوشش تحصیلی از جمله مواردی به شمار می رود که دانش آموزان آذربایجان غربی همواره با آن دست به گریبان بودند و در دولت تدبیر و امید تلاش چشمگیری برای رفع این کمبودها در سطح استان آغاز شده است.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی امروز میهمان مردم آذربایجان غربی است.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
نخستین دور سفر استانی دکتر حسن روحانی به آذربایجان غربی در اواسط خردادماه سال 1395 انجام شد و در آن 17 هزار میلیارد ریال طرح به تصویب رسیده بود که نزدیک به 80 درصد آن اجرایی شده است.
8137/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.