به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، درششمین روزاز هفته دولت بزرگترین تقاطع غیر همسطح ریلی جاده ای استان؛ در محور محمدیار به نقده به طول ۵۶۰۰متر باحضور کدخدازاده معاون شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور به بهره برداری رسید.

طرح ساخت تقاطع غیر همسطح نقده-محمدیار با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال تکمیل شده و ۱۷هزار تن آسفالت در این پروژه استفاده شده است، همچنین عملیات بتن‌ریزی به حجم چهار هزارمتر مکعب، خاکبرداری به حجم ۲۹۰هزار متر مکعب اجرا شده است.

مساحت کل تقاطع ۷۶هزار مترمربع است که بزرگترین تقاطع غیر همسطح در مسیر راه آهن مراغه-ارومیه به شمار می رود.

همچنین آغاز عملیات اجرایی ۳۳کیلومتری از طرح ساخت بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین کلنگ زنی شد.

این پروژه قرار است با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال عملیاتی شود.

کلنگ زنی

توسعه متوازن شهرها در اولویت اقدامات

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی طرح ساخت۳۳ کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین گفت: ایجاد شبکه حمل و نقل در توسعه اقتصادی منطقه و آذربایجان‌غربی اثربخش است.

شهریاری با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین؛ یکی از پایانه‌های مهم کشور محسوب می شود، ادامه داد: توسعه متوازن شهرها و جبران عقب‌ماندگی شاخص‌های توسعه در اولویت اقدامات است.

تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت وتوسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت‌های استان باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم، ارتقای مبادلات مرزی به ویژه در پایانه مرزی تمرچین که در صادرات پیشتاز است، راهکار کارآمدی به نظر می‌رسد.

 وی یادآور شد‌: سرمنشا بسیاری از طرح‌های توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از آذربایجان‌غربی شروع می‌شود.

مبارک قدم

افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به ارزش۳۶۰ میلیارد ریال

ابراهیم مبارک قدم هم در مراسم کلنگ‌زنی طرح ساخت ۳۳کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین گفت: امسال پروژه‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اعتبار ۳۶۰میلیارد ریال به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت به بهره برداری رسید.

مبارک‌قدم همچنین به افتتاح تقاطع غیر همسطح نقده-محمدیار اشاره کرد و ادامه داد : ۳۳کیلومتر راه روستایی با بهره مندی ساکنان ۲۰روستا از راه آسفالته در شهرستان های چالدران، اشنویه، سلماس و سردشت بهسازی و آسفالت شده است.

مبارک قدم از افتتاح سالن ورزشی در یکی از محلات هدف بازآفرینی شهر مهاباد خبر داد و گفت:طرح احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین به عنوان یک پروژه فراملی در توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای پایانه مرزی تمرچین راهگشاست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از اتمام عملیات ساخت ۱۵کیلومتر از بزرگراه ارومیه به پایانه مرزی سرو تا پایان امسال خبر داد.

مبارک‌قدم یادآور شد: عملیات ساخت تونل‌های طرح احداث آزاد راه ارومیه به تبریز به سرعت اجرا می شود.

وی به اتمام مطالعات بهسازی راه اصلی تکاب به دندی به طول ۴۸کیلومتر اشاره کرد و افزود: همچنین مطالعات بهسازی راه اصلی خوی - قطور به طول ۵۳ کیلومتر انجام‌ شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1001268
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.