به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در شورای اداری پلدشت بیان کرد: این شهرستان مستعد درآمدزایی است و نه تنها نباید مشکل اقتصادی و معضل اشتغال داشته باشد بلکه توانایی این را دارد که در اقتصاد استان نیز تاثیر مثبت بگذارد.
وی با اشاره به تعامل و احترام متقابل اهل تسنن و تشیع در این منطقه ادامه داد: پلدشت، شوط و ماکو پرچم دار همگرایی اقوام و ادیان است و این امر را مردم با فرهنگ این منطقه به خوبی اثبات کرده اند.
وی به همکاری تنگاتنگ سازمان منطقه آزاد ماکو با استانداری و فرمانداران شهرستان ها اشاره کرد و افزود: همکاران سازمان منطقه آزاد رقیب مسوولان استانی و شهرستانی نیست و همه ما باید برای توسعه منطقه بکوشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: شایسته نیست بعد از گذشت 40 سال هنوز ما در روستاها مشکل آب شرب و گاز داشته باشیم و باید به صورت ویژه این مشکلات برطرف شود.
سلیمانی از آغاز مطالعات راه آهن از مسیر جلفا - پلدشت و چشمه ثریا خبر داد و گفت: در این راستا، کارگروه مشترک با راه آهن ایجاد شده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی به اتمام طرح های حوزه راه منطقه آزاد ماکو تا پایان شهریور سال آینده اشاره کرد و افزود: مشکل محور مرگنلر به پلدشت نیز با تخصیص 120 میلیارد ریال از محل بودجه دولتی برطرف شده و تعریض محور ترانزیتی یولاگلدی به پلدشت نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، پلدشت در 47 کیلومتری غرب ماکو و شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی واقع است و یکی از شهرهای منطقه آزاد ماکو می باشد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.