مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به 70 درصد رسید.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عارف خدرلو در جلسه شورای اداری شهرستان شوط با محوریت بررسی مسایل و مشکلات شهرستان شوط از دهیاران به عنوان بازوی اجرایی دولت در روستاها یاد کرد وگفت: در سطح روستاهای شهرستان تاکنون کارهای خوبی برای عمران وزیباسازی روستاها صورت گرفته است و  در دولت تدبیر و امید شاهد رشد چشمگیری در عرصه گازرسانی به روستاهای این استان بودیم به طوری که ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی در حال حاضر به 70 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: با بهره برداری از طرح های گازرسانی در دست اجرای روستاهای آذربایجان غربی این آمار به بالای 75 درصدافزایش پیدا می کند.

خدرلو افزود: در راستای رشد و توسعه روستاها باید به سمت برندسازی در روستاها برویم زیرا یکی از مولفه های شکوفایی اقتصاد برندسازی بوده و این امر در شرایط فعلی جنگ اقتصادی ضروری است.

وی ادامه داد: اشتغال روستاییان دغدغه مسوولان بوده و برای این امر 2 هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده و در این خصوص تفاهم نامه نیز با بانک های عامل امضا شده است.

خدرلو در خصوص بیمه واحد های روستایی استان اظهارکرد: 68درصد واحد های مسکونی آذربایحان غربی بیمه حوادث شده اند که تاکنون 7میلیارد ریال خسارت توسط بیمه به روستاییان پرداخت شده است.
عبدالهی اصل سرپرست فرمانداری شوط نیز در این جلسه با بیان اینکه  دولت تدبیر و امید اساس کار خود را بر مکتب اسلام، اعتماد مردم و جدیت و سختکوشی قرار داده است، افزود: بنابراین اصل حرکتهای ما مبتنی بر ارزشهای الهی و مکتب اسلام است و آنچه برای ارزیابی کارهایمان ملاک قرار می گیرد، افزایش اعتماد مردم به مسئولین و در نهایت سختکوشی و تلاش بیشتر ناشی از رضایت مردم است.

وی ادامه داد: هرچه مردم بیشتر رضایت داشته باشند تلاش مسئولین بیشتر خواهد شد و همه در کار خستگی ناپذیر خواهند بود.

سرپرست فرمانداری شوط مسئله اشتغال را جزء مهم ترین نیازهای شهرستان دانست و افزود: برخورداری جوانان این منطقه از هوش و استعداد، وجود ظرفیت های عظیم و منحصر به فرد در کنار نگاه ویژه دولت به این بخش می تواند زمینه ساز رونق اشتغال در شهرستان باشد.

وی در این جلسه تاکید کرد: دیدگاه و رویکرد ما در مجموعه شهرستان شوط، بر پایه همدلی، مودت، دوستی و وحدت بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام جباری امام جمعه شهرستان شوط نیز دراین جلسه بابیان اینکه شهرستان شوط به عنوان شهرفرهنگی در کشور شناخته شده است افزود: سازمانها و نهادها در توسعه المانهای فرهنگی و مذهبی تلاش جدی نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مسئولان اجرایی جامعه، رسیدگی به نیازهای مردم و به خصوص تقویت بعد نظارتی آن است، افزود: از خواسته های مهم و همیشگی مردم از مسوولان این است به صورت جدی و عملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها باشند که امری لازم و شایسته و مورد تاکیدمقام معظم رهبری و نظام اسلامی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.