به گزارش خبرنگار ایرنا، عارف خدرلو روز چهارشنبه در نشست دهیاران شهرستان بوکان افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد رشد چشمگیری در عرصه گازرسانی به روستاهای این استان بودیم به طوری که ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی در حال حاضر به 70 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح های گازرسانی در دست اجرای روستاهای آذربایجان غربی این آمار به بالای 75 درصدافزایش پیدا می کند.
وی در خصوص میانگبن سنی جمعیت روستایی استان اظهار داشت: میانگین سنی جمعیت روستایی در سال های گذشته بیش از 23سال بود ولی بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در استان در حال حاضر میانگین سنی جمعیت روستایی 30سال است که نشان دهنده پیری جمعیت روستایی این استان است.
وی از برندسازی محصولات روستایی در استان خبر داد و افزود: برند سازی محصولات روستایی در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن تسهیلات کافی در نظر گرفته خواهد شد.
خدرلو افزود: در راستای رشد و توسعه روستاها باید به سمت برندسازی در روستاها برویم زیرا یکی از مولفه های شکوفایی اقتصاد برندسازی بوده و این امر در شرایط فعلی جنگ اقتصادی ضروری است.
وی ادامه داد: اشتغال روستاییان دغدغه مسوولان بود و برای این امر 2 هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده و در این خصوص تفاهم نامه نیز با بانک های عامل امضا شده است.
وی در خصوص بیمه واحد های روستایی استان اظهار داشت: 68درصد واحد های مسکونی آذربایحان غربی بیمه حوادث شده اند که تاکنون هفت میلیارد ریال خسارت توسط بیمه به روستاییان پرداخت شده است.
فرماندار بوکان نیز در این جلسه از دهیاران به عنوان بازوی اجرایی دولت در روستاها یاد کرد وگفت: در سطح روستاهای بوکان تاکنون کارهای خوبی برای عمران وزیباسازی روستاها صورت گرفته است.
جمال خسروی افزود: ضریب جمعیت روستایی در بوکان 24 درصد بوده و در سال های گذشته به دلیل مهاجرت معکوس این ضریب در حال افزایش است.
وی گفت: با توجه به مهاجرت مردم از شهر به روستا بازنگری طرح هادی در 11 روستای این شهرستان لازم وضروری است که مسوولان استانی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.
خسروی افزود: امسال پنج میلیارد و 880 میلیون ریال اعتبار برای عمران روستایی در 25روستایی بوکان هزینه شده و 11 روستای دیگر نیز طرح عمرانی در حال اجرا است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه مدیر کل بنیاد مسکن، مدیرعامل آبفای روستایی و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان فرماندار ، بخشداران بخش مرکزی و سیمنه بوکان و دهیاران این 2بخش برگزار شد و دهیاران به بیان مشکلات خود پرداختند.
7510/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.