علی پیام روز یکشنبه در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری ایثارگران آذربایجان غربی افزود: آمار بیکاری فرزندان و خانواده های رزمندگان بالای 6 ماه را نیز جمع بندی می کنیم تا اشتغال این قشر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: 25 درصد از سهمیه استخدامی مخصوص خانواده های جانبازان بالای 25 درصد بوده و پنج درصد سهمیه استخدامی نیز مختص فرزندان ایثارگران بالای 6 ماه است.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت ویژه اشتغال ایثارگران، راهکارهای کاربردی را در راستای رفع مشکلات ارائه دهیم.
مشاور استاندار و مسوول امور ایثارگران استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: امنیت و عزت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت ها و جانفشانی ها شهدا و ایثارگران است که باید قدردان این رشادت ها باشیم.
پیام گفت: باید برای کسانی که در راه دفاع و صیانت از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، از جان خود گذشتند و ایثارگری کردند، خدمات شایسته ای ارائه دهیم و به مسائل، مشکلات و اشتغال فرزندان آنان بیش از پیش رسیدگی کنیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال پایداری روستایی در این استان افزود: 2 هزار و 700 میلیارد ریال در این راستا به 2 هزار و 469 طرح اشتغال روستایی پرداخت شده است.
عارف خدرلو ادامه داد: همچنین 440 میلیارد ریال برای 61 طرح اشتغال در مناطق محروم با همکاری بنیاد علوی در حال پرداخت است که برای 971 نفر اشتغال زایی صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص اشتغال ایثارگران و خانواده های آنها در دستگاه های اداری بحث و تبادل نظر شد.
در حال حاضر پنج هزار دانشجوی خانواده شهدا و ایثارگر در آذربایجان غربی در حال تحصیل هستند که یکهزار و 589 نفر از سال 1394 تاکنون از تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی بهره مند شده اند.
مردم آذربایجان غربی 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و 2 هزار آزاده تقدیم دفاع از کیان اسلامی کرده اند؛ همچنین 125 هزار نفر ایثارگر و رزمنده و خانواده آنان در این استان وجود دارد که همیشه در همه صحنه ها به صورت گسترده حضور دارند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.