به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی آذربایجان غربی، افزود: تحمل رنج و سختی به مدت چندین دهه به طور یقین پاداشی عظیم نزد پروردگار دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «جانبازان مقامی بالاتر از شهدا دارند زیرا همواره مصائب و سختی های جنگ و مجروحیت برای آنان پایان ندارد و فضیلت اعمال در سختی آنهاست».
وی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد جایگاه پرستار خطاب به همسران جانبازان، گفت: هرکس یک شبانه روز از بیماری مراقبت کند، خداوند او را همراه با حضرت ابراهیم خلیل الله محشور خواهد کرد و شما از کسانی پرستاری می کنید که جان و سلامتی خود را در راه خدا فدا کردند و پرستاری از این عزیزان افتخار بزرگی است و جایگاه شما کمتر از مقام جانباز نیست.
امام جمعه ارومیه همچنین خطاب به فرزندان جانبازان گفت: به خود ببالید که پدران شما بدن خود را در راه دین هدیه کرده اند و طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) درجه های بالای بهشت به جانبازانی که در راه خدا و اسلام جهاد کردند، تعلق دارد.
حجت السلام سید مهدی قریشی همچنین در پاسخ به درخواست جانبازان برای دیدار با رهبر انقلاب ابراز امیدواری کرد به زودی این دیدار و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب برای جانبازان آذربایجان غربی فراهم شود.
به گزارش ایرنا آیین تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی با عنوان «اسوه های مقاومت» به مناسبت فرارسیدن روز پرستار برگزار شد.
استان آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس 50 نفر جانباز قطع نخاعی، 50 نفر جانباز از ناحیه چشم و یکهزار و 800 نفر جانباز شیمیایی و دوازده هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.
9939/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.